Brev:
Ville ikke sove lur
8. november 2014
Alder:
17 mdr.
Ville ikke sove lur
Hej Helen
Jeg kunne for første gang ikke få min datter til at sove lur i dag. Jeg prøvede at trille hende flere gange, men hun overgav sig ikke. Det hjalp ikke, at det var koldt og regnede lidt og hun vil ikke have dyne eller dækken på - det plejer jeg at lægge over når hun har lagt sig ned og er faldet i søvn - og så gik jeg tilbage flere gange, da det ikke lykkedes og det var for koldt.
Da den blev over 15 besluttede jeg at lave aftensmad kl. 17 og så putte hende 18 eller 18.30 - men hun gabte meget lidt i 17 og da vi så lidt efter skulle spise græd hun og alt var galt - hun var selvfølgelig dødtræt. Så hun kom op at sove, græd sig i søvn og uden aftensmad. Øvøv.
Det er måske fordi der var en træls oplevelse forleden, hvor jeg var hjemme med hende. Hun sov lur og jeg havde babyalarm på og var ovenpå. Nogle af naboerne havde håndværkere, der larmede med en maskine, men jeg var sikker på alarmen registrerede hende - men det gjorde den ikke - og da der så var gået næsten 2 timer og jeg tænkte, nej, så længe sover hun altså aldrig, gik jeg ned til hende og hun lå og græd og græd og var helt opløst og havde sikkert ligget længe og været bange. Hold op hvor jeg havde det skidt over det, og har det stadig, at jeg ikke gik ned noget før og tjekkede i stedet for at stole på alarmen. Jeg tror selv, at det er derfor, hun ikke ville sove i dag, og så er det jo et spørgsmål om tid, før hun igen har glemt det.
Jeg skulle endelig have en aleneaften i dag, men kan slet ikke nyde det eller slappe af, da jeg er ked af disse oplevelser, og også samtidig frygter en urolig nat og hvornår og hvor mange gange hun vågner igen efter at sove så tidligt og uden mad.
Håber det ikke gentager sig i morgen.
Hvad mon du tænker?
Med venlig hilsen
H