Ville ikke sove lur

8. november 2014

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Ville ikke sove lur

Hej Helen

Jeg kunne for første gang ikke få min datter til at sove lur i dag. Jeg prøvede at trille hende flere gange, men hun overgav sig ikke. Det hjalp ikke, at det var koldt og regnede lidt og hun vil ikke have dyne eller dækken på - det plejer jeg at lægge over når hun har lagt sig ned og er faldet i søvn - og så gik jeg tilbage flere gange, da det ikke lykkedes og det var for koldt.

Da den blev over 15 besluttede jeg at lave aftensmad kl. 17 og så putte hende 18 eller 18.30 - men hun gabte meget lidt i 17 og da vi så lidt efter skulle spise græd hun og alt var galt - hun var selvfølgelig dødtræt. Så hun kom op at sove, græd sig i søvn og uden aftensmad. Øvøv.

Det er måske fordi der var en træls oplevelse forleden, hvor jeg var hjemme med hende. Hun sov lur og jeg havde babyalarm på og var ovenpå. Nogle af naboerne havde håndværkere, der larmede med en ...

Annonce

... maskine, men jeg var sikker på alarmen registrerede hende - men det gjorde den ikke - og da der så var gået næsten 2 timer og jeg tænkte, nej, så længe sover hun altså aldrig, gik jeg ned til hende og hun lå og græd og græd og var helt opløst og havde sikkert ligget længe og været bange. Hold op hvor jeg havde det skidt over det, og har det stadig, at jeg ikke gik ned noget før og tjekkede i stedet for at stole på alarmen. Jeg tror selv, at det er derfor, hun ikke ville sove i dag, og så er det jo et spørgsmål om tid, før hun igen har glemt det.

Jeg skulle endelig have en aleneaften i dag, men kan slet ikke nyde det eller slappe af, da jeg er ked af disse oplevelser, og også samtidig frygter en urolig nat og hvornår og hvor mange gange hun vågner igen efter at sove så tidligt og uden mad.

Håber det ikke gentager sig i morgen.

Hvad mon du tænker?

Med venlig hilsen
H

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger