Brev:
Er mine piger klar til kun 1 lur?
7. november 2014
Alder:
11 mdr.
Er mine piger klar til kun 1 lur?
Kære Helen
Mine tvillingepiger er 11 mdr og har indtil nu sovet 2 lurer dagligt. Men det sidste stykke tid har det været svære at få dem til at sove om formiddagen med mindre, at jeg går med dem i barnevognen.
Vi bor i lejlighed og har ellers en fin altan, hvor de ellers har været glade for at sove i hver deres barnevognskasse og sovet 1-1,5 time om formiddagen og det samme om eftermiddagen. Men det sidste stykke tid har de været umulige at få til at falde i søvn derude (men der har også været håndværker på taget og pigerne har været i et tigerspring ) så det har endt med at jeg må pakke dem sammen og ned i barnevognen og så har de faldet hurtigt i søvn. Dog bliver klokken jo så også mange og så rykker hele rytmen og de bliver så også sværere at ligge om eftermiddagen og så må jeg ud igen. Men det er ved at være lidt irriterende for jeg når intet!
Men er det mon tid til kun 1 lur og hvordan gør man rent praktisk - for de har vel et indre ur som man ikke bare sådan kan lave om på ? Men som det er lige nu er ved at tage pippet fra mig. De ellers nogle skønne piger, som trives og er så sjove lige nu, men pt går alt op i praktik og op og ned og frem og tilbage. Og jeg vil bare gerne nyde dem.
Vores døgnrytme er ser således ud:
KL 6.30-7.30 Pigerne vågner og vi står op.
KL 7.30/8: Havregrød. Vand af kop.
Kl.9-10 Afhængig hvornår de har spist morgenmad. Bolle og vand af kop.
KL 9.30/10-11 formiddagslur. Sover alt fra 30-11/2 time. Og nogle dage har klokken også blevet 12 før de er vågnet, fordi vi så måske først er kommet ud og gå KL 10.30 efter at have forsøgt på altanen !
11.30/12 middagsmad
KL 13.30/14: får flaske og puttes til middagslur og sover som regel 1-11/2 time. Men det går klart nemmest hvis det foregår i barnevognen.
KL 15.30/16: bolle, grød eller lign
17.30/18: aftensmad
KL 19-20 flaske og sover til natten.
Den ene pige sover fint igennem til næste morgen, imens den anden er en del urolig. Vågner flere gange og kommer over til os i sengen og får af og til flaske for, at vi alle kan sove videre.
Jeg håber du kan komme med nogle gode råd.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Grith