Vågen flere gange om natten 15 måneder!

4. november 2014

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Vågen flere gange om natten 15 måneder!

Hej Helen.

Vores søn på 15 måneder har de sidste 14 dage været meget vågen om natten. Han vågner i vild gråd og vi ska så putte ham og er vi heldige sover han videre, MEN vi har flere gange været nødt til enten at sidde med ham, tage ham ind til os (er sket 2 gange) eller ligge os inde på hans værelse for at få nattesøvn. Det er mega frusterende og vi er i vildrede med hvorfor han gør det.

Bonus oplysninger - han var i uge 42 meget syg. Vi havde en hel uge med 40+ i feber og der sov han hos os. Det startede med at hans seng stod inde hos os og om natten når feberen steg kom han over at ligge hos os, da det var det eneste sted han fandt ro. Ved ikke om vi har gjort os selv en bjørnetjeneste, men for os handlede det om at gi ham tryghed.

Yderligere har han tand frembrud - fandt i weekenden ud af at han har fået en hjørne tand i venstre side og mistænker at den i højre er på vej, ved om dette han gi rod om natten - men så meget??

Det ...

Annonce

... er ligeledes et helvede at børste tænder og lidt at putte ham - tænker denne dårlige oplevelse med tandbørstning så tæt på sengetid la gøre at han føler sig utryg?

Vi har putteritual som er nattøj på ved 19 tiden derefter en lille flaske (50 ml MME) og læse bog, så børste tænder og hefter læse bog færdig og synge samt putte hos mor/far og i seng. Normalt sover han kl. 19:30-45 og falder i søvn i egen seng ret hurtigt. Men de sidste par dage har været rent helvede hvor vi ska stå hos ham eller han vil op og putte, gør vi ikke det har vi en dreng der går fuldstændig amok i gråd og skrigen. Vedr. MME så har vi forsøgt at trappe ned og tilbyde godnat grød, men grøden vil hønnike spise og han er ikke klar til at vi fjerner flasken helt endnu.

Vi har forsøgt både til aften og om natten at lade ham græde lidt - da vi mener han er klog nok til at vide hvad han gør - og det giver heller ikke noget positivt.

Så Helen - har du nogle gode råd??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor