Brev:
Vågen flere gange om natten 15 måneder!
4. november 2014
Alder:
15 mdr.
Vågen flere gange om natten 15 måneder!
Hej Helen.
Vores søn på 15 måneder har de sidste 14 dage været meget vågen om natten. Han vågner i vild gråd og vi ska så putte ham og er vi heldige sover han videre, MEN vi har flere gange været nødt til enten at sidde med ham, tage ham ind til os (er sket 2 gange) eller ligge os inde på hans værelse for at få nattesøvn. Det er mega frusterende og vi er i vildrede med hvorfor han gør det.
Bonus oplysninger - han var i uge 42 meget syg. Vi havde en hel uge med 40+ i feber og der sov han hos os. Det startede med at hans seng stod inde hos os og om natten når feberen steg kom han over at ligge hos os, da det var det eneste sted han fandt ro. Ved ikke om vi har gjort os selv en bjørnetjeneste, men for os handlede det om at gi ham tryghed.
Yderligere har han tand frembrud - fandt i weekenden ud af at han har fået en hjørne tand i venstre side og mistænker at den i højre er på vej, ved om dette han gi rod om natten - men så meget??
Det er ligeledes et helvede at børste tænder og lidt at putte ham - tænker denne dårlige oplevelse med tandbørstning så tæt på sengetid la gøre at han føler sig utryg?
Vi har putteritual som er nattøj på ved 19 tiden derefter en lille flaske (50 ml MME) og læse bog, så børste tænder og hefter læse bog færdig og synge samt putte hos mor/far og i seng. Normalt sover han kl. 19:30-45 og falder i søvn i egen seng ret hurtigt. Men de sidste par dage har været rent helvede hvor vi ska stå hos ham eller han vil op og putte, gør vi ikke det har vi en dreng der går fuldstændig amok i gråd og skrigen. Vedr. MME så har vi forsøgt at trappe ned og tilbyde godnat grød, men grøden vil hønnike spise og han er ikke klar til at vi fjerner flasken helt endnu.
Vi har forsøgt både til aften og om natten at lade ham græde lidt - da vi mener han er klog nok til at vide hvad han gør - og det giver heller ikke noget positivt.
Så Helen - har du nogle gode råd??