Brev:
Manglende søvn - 7 mdr.
31. oktober 2014
Alder:
7 mdr.
Manglende søvn - 7 mdr.
Hej Helen
Så skriver jeg igen igen.
Manglende søvn tager virkelig hårdt på vores lille familie.
Info:
Vores søn 7 mdr (korrigeret 6) har næsten lige siden han blev født vågnet efter de berømte 30 minutter, hvorefter han skal hjælpes i søvn igen. Da han var helt lille snakkede vi med sundhedsplejersken om det og hun sagde at det er en fase. Men han vågner stadigvæk efter ca. 30 minutter og der er ingen undtagelser. Og det tager efterhånden rigtig lang tid at putte ham igen anden gang. Første gang han skal puttes går det 90% af gangene nemt og godt. Ved godt at nogen børn skal hjælpes med at falde i søvn når de går fra det ene stadie til det andet, men kan det passe at det skal fortsætte.
Søvnrytme når den er god er den ca. således:
formiddagslur 8(9)-10(11)
Eftermiddaglur 13-15
Powernap 17-17.30
Nat 19.00
Godmorgen kl 5, 6, 7 (meget forskelligt)
Vores store problem er at han konstant vågner om natten (er også begyndt på det om dagen). Det er nærmest hver time. Og det har stået på i lang tid nu. Vi har overvejet om det er søgen efter tryghed, men han vågner selvom han sover med os i sengen eller ved siden af os i sin egen seng.
Vi overvejer om det er mareridt, men det er kun nogen gange han er ked af det.
Han virker ekstrem urolig og han har svært ved at finde ro. Arme og ben køre bare derud af. Han er en glad dreng når han er vågen, men han er naturligvis lidt pylret ind imellem netop fordi at nætterne også er hårde for ham.
Han bliver ikke ammet i søvn. Han er vågen når vi går ud af værelset. Vi laver det samme korte putteritual hver aften. Både min kæreste og jeg kan putte ham.
Jeg har netop købt din bog om søvn. Både jeg og min kæreste er rigtig presset pga. søvnen. Vi hjælper hinanden så godt vi kan.
Men hvorfor er han så urolig?
Hvorfor vågner han efter de 30 min stadigvæk?
Hvorfor vågner han hver time om natten og nogle gange oftere?
Med hvorfor, men jeg nok mest om du kan guide/hjælpe os :-)
Med venlig hilsen
L