Søvnproblemer nat

30. oktober 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Søvnproblemer nat

Hej Helen.

Tak for dit gode svar sidst. Det kunne jeg virkelig bruge 😊

Men jeg har også et andet spørgsmål. Vores dreng har aldrig været den som faldt let i søvn eller sov længere end kl 6 om morgenen og ofte vågnede tidligere.

For tiden er det helt slemt og vi er ved at være i stort søvnunderskud. Specielt mig som er langtidssygemeldt og for alvor har brug for søvn.

Kl 6 er jo okay i hans alder, men problemet er at han også vågner 2-3 gange om natten. Vi er overbeviste om at han har drømt eller bare har brug for at mærke os. Han siger oftest at han gerne vil have at vi sidder på stolen ved siden af, som vi gør når vi putter ham. Vi sidder der naturligvis ...

Annonce

... til han igen er faldet i søvn. Men vi har også forklaret ham at vi er lige ved siden af i soveværelset (ofte vågner han mellem 1-4).

Vi synes at han får masser af tryghed. Han virker ellers godt tilpas men kan selvfølgelig godt have kortere lunte hvis han ikke har sovet så meget. I dagplejen sover han fast 2 1/2 time og ofte må hun så vække ham.

Jeg har tænkt på om han skulle have sengen ind til os men problemet er at gulvet knirker sindssygt meget og det har flere gange vækket ham når vi har været ude på toilettet. Vi har også prøvet at han sover i vores seng men det er han alt for urolig til og vi får ikke sovet.

Håber at du kan hjælpe!

Kærlig hilsen
Andreas' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor