Brev:
Natten
28. oktober 2014
Alder:
12 mdr.
Natten
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen, fordi jeg synes vores datter på snart 1 år stadig sover "dårligt" om natten.
Hendes daglig dag nu:
Ca 5.15-5.30 vågner og er klar til en ny dag
Kl 6.15 tilbydes havregrød - spiser ikke altid noget
Kl 7 afleveres i dagpleje og spiser havregrød, hvis hun ikke gør det derhjemme
Sover en time formiddagslur
Ca kl 9.00 tilbydes bolle, men spiser helst ikke den
Ca kl 11.15-11.30 spiser en god portion øllebrød, gider ikke rugbrød
Sover mellem 2,5-3 timer eftermiddagslur
Tilbydes frugtmos efter lur - gider ikke alm frugt stykker
Kl 17 aftensmad - kød, flute, pasta
Kl 17.30-17.45 bad
Kl 18.20-18.30 en stor portion havregrød + mælk
Kl 18.45 ca Ammes og puttes i egen seng og falder i søvn med puttebamse
Kl 19.00 +/- sover
Herefter "vågner" hun hver anden time ca hele natten igen. Enten sidder hun op eller tumler hun rundt i sengen. Hun græder, og jeg kan ikke få hende til at falde til ro ved at berolige hende med berøring, hun skubber mig væk og bliver mere sur. Det eneste som virker er at tage hende op og amme hende lidt.
Jeg forestår ikke hvorfor hun sover så "dårlig" om natten, når jeg synes hun spiser en del i løbet af natten, i forhold til hvad hun tidligere har gjort.
Mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg kan hjælpe hende til at sove bedre, og gerne uden amning.
Jeg synes, at jeg prøver den taktik du tidligere har skrevet til mig med at tilbyde hende lidt og derefter tage hende fra. Det virker nogle gange, men andre gange bliver hun sur, når jeg fjerner hende fra mig og prøver at putte hende tilbage i sengen.
Vil det evt hjælpe, at hun i en periode kommer ind i soveværelse til os og sover i sin seng? Lige nu har vi en madras på gulvet på hendes værelse, som jeg ofte ender på hver nat.
På forhånd tak, og tak for en super brevkasse.
Med venlig hilsen
Anne-Mette