Natten

28. oktober 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Natten

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen, fordi jeg synes vores datter på snart 1 år stadig sover "dårligt" om natten.

Hendes daglig dag nu:
Ca 5.15-5.30 vågner og er klar til en ny dag
Kl 6.15 tilbydes havregrød - spiser ikke altid noget
Kl 7 afleveres i dagpleje og spiser havregrød, hvis hun ikke gør det derhjemme
Sover en time formiddagslur
Ca kl 9.00 tilbydes bolle, men spiser helst ikke den
Ca kl 11.15-11.30 spiser en god portion øllebrød, gider ikke rugbrød
Sover mellem 2,5-3 timer eftermiddagslur
Tilbydes frugtmos efter lur - gider ikke alm frugt stykker
Kl 17 aftensmad - kød, flute, pasta
Kl 17.30-17.45 bad
Kl 18.20-18.30 en stor portion havregrød + mælk
Kl 18.45 ca Ammes og puttes i egen seng og falder i søvn med puttebamse
Kl 19.00 +/- sover

Herefter "vågner" hun hver anden time ca hele natten igen. Enten sidder hun op eller tumler hun rundt i sengen. Hun græder, og jeg kan ikke få ...

Annonce

... hende til at falde til ro ved at berolige hende med berøring, hun skubber mig væk og bliver mere sur. Det eneste som virker er at tage hende op og amme hende lidt.

Jeg forestår ikke hvorfor hun sover så "dårlig" om natten, når jeg synes hun spiser en del i løbet af natten, i forhold til hvad hun tidligere har gjort.

Mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg kan hjælpe hende til at sove bedre, og gerne uden amning.
Jeg synes, at jeg prøver den taktik du tidligere har skrevet til mig med at tilbyde hende lidt og derefter tage hende fra. Det virker nogle gange, men andre gange bliver hun sur, når jeg fjerner hende fra mig og prøver at putte hende tilbage i sengen.

Vil det evt hjælpe, at hun i en periode kommer ind i soveværelse til os og sover i sin seng? Lige nu har vi en madras på gulvet på hendes værelse, som jeg ofte ender på hver nat.

På forhånd tak, og tak for en super brevkasse.

Med venlig hilsen
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder