Natteroderi og amning - 8 mdr.

22. oktober 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Natteroderi og amning - 8 mdr.

Hej Helen.

Det er i dag 14 dage siden jeg tog kampen op, og vandt :) Det gik heldigvis over al forventning, og han accepterede det meget hurtigere end forventet.

Det blev en kold tyrker, da han forrige tirsdag aften bare hang i brysterne hver 10-15. minut i 2 timer, så fik jeg nok og tænkte slut! Så da han vågnede igen ved en 02 tiden, fik han ikke bryst, det tog 1 time hvor han desværre skreg i mine arme og til sidst faldt i søvn, og vågnede ved en 05 tiden og fik bryst der. De næste par nætter var lidt det samme, men jeg holdt den ;) Og allerede 2-3 dage efter kunne det mærkes på hans lyst til at spise i dagtimerne, og den tidlige morgenamning forsvandt helt af sig selv.

Han spiser nu med stor lyst 5 gange om dagen, både grød og mos, jamen alt hvad jeg serverer. Han falder i søvn uden brystet om aftenen, ja os om formiddagen, hvor jeg nu kan putte ham i barnevognen, rokke ham lidt og så sover han inden for 5 min. Middagsluren ammer jeg jo stadig inden, prøver fortsat at få lagt ham inden han falder i søvn, kan være lidt svært, men jeg ligger mig ved siden af ham, og han vågner altid op efter de 30 min, og jeg skynder mig så at ligge ham igen og så sover han videre, med min hånd på hans bryst, og så vågner han igen små 35-40 min senere, hvor jeg også har held med at få ham til at sove igen, men aldrig mere end 5 min, så hans middagslur er altid på 1 time og 15-20 min, og kun fordi jeg hjælper ham videre, hvad kan jeg gøre her?

Han spiser frokost inden, og ammes inden og jeg prøver at få vækket ham igen idet jeg ligger ham hvis han er ...

Annonce

... faldet i søvn ved brystet. Formiddagsluren, her tager han omkring 45 min, så det er fint nok.

Men åh nætterne, hold nu op :( Han er rigtig god til at falde i søvn uden brystet om aftenen, og skrigeturene er fuldkommen slut om natten, jeg hjælper ham videre med en hånd på brystet, eller ved at putte mig helt ind til ham, ligge armen rundt om ham og måske vugge ham lidt, i sjældne tilfælde må jeg have ham op i armene, men det er ikke så tit længere. Men han vågner virkelig tit om natten, i nat var den værste :( Han havde ellers lige et par gode nætter hvor han sov helt til han skulle ammes imellem 23-24, og så sov videre til en 02/03 tiden, og så var det med 1 times intervaller derefter, men nu er det bare omkring 10 opvågninger, og i nat havde han en hel vågen time tror jeg, hvor han bare hyggede og kravlede rundt, flere gange lagde han sig ind til mig for at sove, men uden det lykkedes, så jeg måtte hjælpe ham til sidst. Men åh hvor er nætterne hårde :(

Hvad kan jeg gøre? Han får jo rigeligt med mad i løbet af dagen, men vågner stadig noget der ligner 5-6 gange i løbet af natten. Han er så tilgengæld begyndt at sove 1 time længere, hvor han før vågnede kl. 05.50, er den 07 nu, nogle gange over, så det er jo lækkert, men han har så os været vågen 3-4 gange fra kl. 02-03 :(

Jeg ammer jo så kun 3 gange dagligt nu, kl. 13, 19, 24 ca. tider. Han starter i institution her d. 01/11, er det så den kl. 13 der forsvinder næste gang, eller er det den kl. 24? Og hvornår skal aftengrøden indføres?

Håber du kan hjælpe mig endnu en gang.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.