Urolig først på morgenen

21. oktober 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Urolig først på morgenen

Hej igen,

Jeg har også et andet spørgsmål ang min mindste dreng på 7 mdr.

HVER morgen siden han var 3-4 mdr er han utrolig urolig, ca mellem 5 og 6. Han vender og drejer sig, spytter sutten ud men har stadig lukkede øjne. Som jeg tidligere har skrevet til dig, kan jeg kun få ham til at drikke flaske en gang om natten, det er ca ved 3-4 tiden hvor han derefter falder i søvn med det samme. Flasken får han ovre i sengen hos mig.

Har før prøvet efter lidt tid at stå op med ham men der går 20 min så er han sur og irritabel og jeg kan lægge han til at sove også sover han en time el to. Så umiddelbart er ...

Annonce

... han slet ikke parat til at stå op på det tidspunkt. Som regel er han rolig og sover igen 15-20 min efter og vågner kl 7-7.30.

Synes bare det er underligt at den er stensikker, hver morgen mellem 5 og 6 er den der. Tror ikke det er sult da han spiser et par timer forinden. Han har bare så meget uro. Måske det hænger sammen med at han virkelig øver sig i at kravle? Han står oppe på alle 4 og rokker, det har han gjort i en måneds tid. Men det gjorde han jo ik for bare et par måneder siden. Ved ik om det bare er blevet ren vane for ham at rulle rundt og sparke på det tidspunkt?

Tak for en rigtig god brevkasse.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine