Tremmeseng - 22 mdr.

21. oktober 2014

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Tremmeseng - 22 mdr.

Kæreste Helen,

Mange tak for tiden du bruger til at besvare vores spørgsmål det er gulv værd.

Vi har et ekstra spørgsmål angående vores 22 måneder gamle dreng. Han er en veludvikle, aktiv dreng, som har sovet i sit eget værelse, i samme tremmeseng siden han var 4 måneder. Han har faktisk været relativ nem til at sove, selvom perioden startende fra 18. måned har været meget svær, han nægter at sove før klokken er 21, uanset hvor træt han er. Han staar op mellem 7-7.30, sover til frokost mellem 13.30 – 15.00 (nogle gange mere nogle gange mindre) og sover igen ved 9 tiden.

Vi plejede at have en rutine der hed læse lidt i stolen, side sammen og så sove.. Men de sidste 3 måneder er det gået galt, nu ender det altid med at han græder af overtræthed, fordi han nægter at sove og så falder han omkuld. Jeg må indrømme at vi også har lagt ham i vores seng for at få ham til at falde til ro og nogle gange er ...

Annonce

... han faldet i søvn der og vi har så flyttet ham ind i sin egen seng. Jeg må dog sige, at vi for ham til at falde til ro i vores egen seng ved at læse end bog og vi ogsaa lader som om at vi falder i soevn. Det kan vi ikke i hans tremmeseng, fordi vi ikke kan tage tremmerne væk - og ikke kan kravle ind i den. Desuden synes jeg at han spjætter med benene, hvis han er vågen og vi proever paa at ligge ham ned.

Jeg synes at udover hans sværhed ved at sove lige for tiden, fornemmer jeg at han er begyndt at blive irreteret over sin seng. Kan det være rigtigt? Og i så fald, burde vi skifte sengen eller er han for lille. Han er meget aktiv så han vil nok kravle ud mange mange mange gange hvis han kan. Men det er måske det der skal til?

Jeg maa lige inkludere at vi faar nr. 2, til februar, og jeg fornemmer jeg har laest noget om at man ikke skal aendre paa for meget lige foer lillebror kommer (?).

Tak,
Mor D

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor