Brev:
Tremmeseng - 22 mdr.
21. oktober 2014
Alder:
22 mdr.
Tremmeseng - 22 mdr.
Kæreste Helen,
Mange tak for tiden du bruger til at besvare vores spørgsmål det er gulv værd.
Vi har et ekstra spørgsmål angående vores 22 måneder gamle dreng. Han er en veludvikle, aktiv dreng, som har sovet i sit eget værelse, i samme tremmeseng siden han var 4 måneder. Han har faktisk været relativ nem til at sove, selvom perioden startende fra 18. måned har været meget svær, han nægter at sove før klokken er 21, uanset hvor træt han er. Han staar op mellem 7-7.30, sover til frokost mellem 13.30 – 15.00 (nogle gange mere nogle gange mindre) og sover igen ved 9 tiden.
Vi plejede at have en rutine der hed læse lidt i stolen, side sammen og så sove.. Men de sidste 3 måneder er det gået galt, nu ender det altid med at han græder af overtræthed, fordi han nægter at sove og så falder han omkuld. Jeg må indrømme at vi også har lagt ham i vores seng for at få ham til at falde til ro og nogle gange er han faldet i søvn der og vi har så flyttet ham ind i sin egen seng. Jeg må dog sige, at vi for ham til at falde til ro i vores egen seng ved at læse end bog og vi ogsaa lader som om at vi falder i soevn. Det kan vi ikke i hans tremmeseng, fordi vi ikke kan tage tremmerne væk - og ikke kan kravle ind i den. Desuden synes jeg at han spjætter med benene, hvis han er vågen og vi proever paa at ligge ham ned.
Jeg synes at udover hans sværhed ved at sove lige for tiden, fornemmer jeg at han er begyndt at blive irreteret over sin seng. Kan det være rigtigt? Og i så fald, burde vi skifte sengen eller er han for lille. Han er meget aktiv så han vil nok kravle ud mange mange mange gange hvis han kan. Men det er måske det der skal til?
Jeg maa lige inkludere at vi faar nr. 2, til februar, og jeg fornemmer jeg har laest noget om at man ikke skal aendre paa for meget lige foer lillebror kommer (?).
Tak,
Mor D