Projekt putning

7. oktober 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Projekt putning

Hej Helen

Vi har stadig ikke fundet den rette løsningen på at putte vores datter på 11 måneder.

Aften ritual starter omkring kl. 18:15, hvor vi tilbyder havregrød - det svinger rigtig meget om hun gider at spise noget eller ej. Derefter får hun en tør ble og nattøj på. Vi børster tænder og vi går ind på hendes værelset, hvor lyset er dæmpet og vi læser to små bøger. Vi siger godnat og tænder hendes skildpadde. Far siger godnat og går ud af værelset, hvor mor ammer til natten.

Den sidste uge har jeg efter amning ligget hende i tremmesengen og selv hoppet op til hende. Her putter hun sig ind til mig, men ...

Annonce

... synes også hun tumler en del rundt og det kan sagtens gå en halv time eller mere med dette, og hun kan gabe flere gange.
Det gik fint med at falde i søvn de første to dage, men synes det er gået tilbage igen. De sidste to dage har jeg haft hende oppe af sengen igen, og hun er faldet i søvn efter en ny gang amning.

Hvordan får vi hende lært at falde i søvn i sin egen seng?
Er det ok, at vi putte os sammen med hende i tremmesengen?

Jeg synes, at der lang vej til vores mål med at putte hende i seng efter godnatlæsningen og hun selv falder i søvn efter lidt tid uden vi er tilstede.

Hilsen
De trætte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte