Brev:
Projekt putning
7. oktober 2014
Alder:
11 mdr.
Projekt putning
Hej Helen
Vi har stadig ikke fundet den rette løsningen på at putte vores datter på 11 måneder.
Aften ritual starter omkring kl. 18:15, hvor vi tilbyder havregrød - det svinger rigtig meget om hun gider at spise noget eller ej. Derefter får hun en tør ble og nattøj på. Vi børster tænder og vi går ind på hendes værelset, hvor lyset er dæmpet og vi læser to små bøger. Vi siger godnat og tænder hendes skildpadde. Far siger godnat og går ud af værelset, hvor mor ammer til natten.
Den sidste uge har jeg efter amning ligget hende i tremmesengen og selv hoppet op til hende. Her putter hun sig ind til mig, men synes også hun tumler en del rundt og det kan sagtens gå en halv time eller mere med dette, og hun kan gabe flere gange.
Det gik fint med at falde i søvn de første to dage, men synes det er gået tilbage igen. De sidste to dage har jeg haft hende oppe af sengen igen, og hun er faldet i søvn efter en ny gang amning.
Hvordan får vi hende lært at falde i søvn i sin egen seng?
Er det ok, at vi putte os sammen med hende i tremmesengen?
Jeg synes, at der lang vej til vores mål med at putte hende i seng efter godnatlæsningen og hun selv falder i søvn efter lidt tid uden vi er tilstede.
Hilsen
De trætte forældre