Natteputning uden brystet - 7 mdr.

6. oktober 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natteputning uden brystet - 7 mdr.

Hej Helen.

Tak for dit hurtige og meget fyldestgørende svar.
Jeg kan ikke finde ud af at svare på det?? Så her kommer mit svar/nye spørgsmål i et nyt brev, måske du kan linke det over?

Jeg har lidt spørgsmål til dine løsningsforslag.

Når han skal puttes til natten uden brystet, ammer jeg ham så først i stuen f.eks. pusler ham, og ammer ham igen i soveværelset, eller hvordan? Når han er rigtig træt lukker han ret hurtigt øjnene imens han dier på brystet, men man kan høre han stadig spiser, det gør det lidt svært at fange ham lige inden han falder i søvn, for er han ikke det, idet man ikke kan høre ham sluge mere?

Om natten når jeg skal lirke brystet ud af munden på ham, så skriver du at det skal jeg gøre når han er faldet til ro igen, men skal jeg vente på han er færdig med at spise, eller er det bare lige så snart han er rolig, selvom han spiser?

1. nat efter jeg havde modtaget dit svar gik faktisk ret godt, jeg ammede i søvn (den del venter jeg lidt med at implementere, eller er det måske der jeg skal starte?) Og så vidt jeg husker, ammede jeg kun 2 gange, og begge gange lirkede jeg brystet ud af munden på ham da han ikke spiste mere, og han vendte sig om på siden og sov (videre) og så ammede jeg kl. ...

Annonce

... 05, det gik desværre ikke lige så nemt, og han vågnede så helt op kl. 05.45, og vi stod op.

2. nat kom han allerede i seng kl. 18.30, og blev også her ammet i søvn. (Han havde næsten intet rigtigt mad spist hele dagen, og var kun blevet ammet kl. 11 & 18) Han havde 4 opvågninger/natamninger indtil midnat, og igen kl. 01, 03, 04.15 & 05. Og sov så til kl. 06.45. Hver gang prøvede jeg først med at ligge ham helt tæt ind til mig, og nusse ham, men alle gangene blev han meget hurtigt hysterisk og lå og trampede med benene og skreg.

Han havde ikke sovet til eftermiddag, hvorfor han var træt tidligt. Han sov næsten 2 timer til middag, imens jeg trillede ham.

Maden kommer i et andet brev.

Kan den tryghed/nærhed som han søger om natten være fordi han ikke får nok af mig om dagen? Eller er det bare den store udvikling han gennemgår lige nu? Prøver at blive bedre til at være nede på gulvet sammen med ham, og koncentrere mig udelukkende om mig, men som enlig mor er det bare svært når der os skal arrangeres mad til ham 5 gange dagligt, samt rydde op efter det, vaskes op, vaskes tøj og selv have mad, men hvis det er det der gør at han søger mig om natten, må jeg jo skubbe det andet til side, og lade det sejle lidt…

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder