Brev:
Falder i søvn ved brystet - 4 mdr.
30. september 2014
Alder:
4 mdr.
Falder i søvn ved brystet - 4 mdr.
Kære Helen.
Min datter er 4 måneder lige om lidt. Det kører efterhånden godt og både hende og jeg er blevet mere rolige.
Om dagen sover hun i sin barnevogn. Jeg ammer hende godt af inden. Hun falder ikke i søvn ved brystet men bliver døsig. Jeg ligger hende i barnevognen og efter en meget kort utilfreds/træt gråd på 30 sekunder sover hun.
Når hun skal sove til natten synes jeg kun jeg kan få det til at fungere uden gråd hvis jeg ammer hende i søvn. Så det har jeg gjort i en lang periode. Jeg nyder at hun sover om aftenen uden hun græder. Jeg hører bare mange steder fra at det er en dårlig dårlig vane og er i tvivl om hvor længe det giver mening og er ok at amme hende i søvn?
Lige nu falder hun i søvn ved brystet i dobbelt sengen omkring kl 19.30 og vi flytter hende så over i slyngevuggen når vi går i seng. Vi har planer om at ligge hende i tremmesengen (som også er i soveværelset ) istedet, for at hun kan vende sig til den.
Med venlig hilsen
førstegangsmoren