Stoppe med flaske

24. september 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Stoppe med flaske

Kære Helen

Tak for dit sidste svar omkring trivsel i vuggestue, det går heldigvis meget bedre med vores søn i vuggestuen.

Vores søn blev 1 år for knapt en uge siden, så nu tænker vi at det er ved at være slut med hans flaske. Pt. Får han en flaske med ca 200 ml før sovetid, og så vækker han os en gang om natten hvor det eneste der kan få ham til at sove videre også er en flaske med ca 200 ml. Han er meget ked af det om natten og virker meget sulten. Jeg er meget i tvivl om hvordan vi kommer af med disse flasker.

Vores dagsrytme er omkring sådan her.
Op mellem 6.30-7
Kl 7.30 havregrød som han elsker
Afleveres kl 9 i vuggestue hvor de spiser bolle.
Puttes kl 10 og sover ca 1 ...

Annonce

... time
Frokost kl ca. 11.30
Hentes kl ca 13.30 hvor han får lidt frugt, eller en bolle, eller noget rugbrød
Sover eftermiddagslur på ca. 1-1 1/2 time
Kl ca. 16 lidt yogurt med revne æble
Kl 17.30 aftensmad hvor han spiser rigtig meget af alm. Familiemad
Kl 19.:0 godnatgrød og flaske og så sove

Jeg synes han spiser rigtig godt og meget om dagen, han er også rigtig god til at drikke vand. Så det undrer mig at han virker så sulten om natten.

Vi har overvejet at prøve at fjerne hans putteflaske først, da han er meget svær at trøste og meget ulykkelig om natten hvis man prøver at distrahere ham.
Har du nogle gode tips og tricks til at trappe ud af flasker.

Med venlig hilsen
En lettet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor