Brev:
Stoppe med flaske
24. september 2014
Alder:
12 mdr.
Stoppe med flaske
Kære Helen
Tak for dit sidste svar omkring trivsel i vuggestue, det går heldigvis meget bedre med vores søn i vuggestuen.
Vores søn blev 1 år for knapt en uge siden, så nu tænker vi at det er ved at være slut med hans flaske. Pt. Får han en flaske med ca 200 ml før sovetid, og så vækker han os en gang om natten hvor det eneste der kan få ham til at sove videre også er en flaske med ca 200 ml. Han er meget ked af det om natten og virker meget sulten. Jeg er meget i tvivl om hvordan vi kommer af med disse flasker.
Vores dagsrytme er omkring sådan her.
Op mellem 6.30-7
Kl 7.30 havregrød som han elsker
Afleveres kl 9 i vuggestue hvor de spiser bolle.
Puttes kl 10 og sover ca 1 time
Frokost kl ca. 11.30
Hentes kl ca 13.30 hvor han får lidt frugt, eller en bolle, eller noget rugbrød
Sover eftermiddagslur på ca. 1-1 1/2 time
Kl ca. 16 lidt yogurt med revne æble
Kl 17.30 aftensmad hvor han spiser rigtig meget af alm. Familiemad
Kl 19.:0 godnatgrød og flaske og så sove
Jeg synes han spiser rigtig godt og meget om dagen, han er også rigtig god til at drikke vand. Så det undrer mig at han virker så sulten om natten.
Vi har overvejet at prøve at fjerne hans putteflaske først, da han er meget svær at trøste og meget ulykkelig om natten hvis man prøver at distrahere ham.
Har du nogle gode tips og tricks til at trappe ud af flasker.
Med venlig hilsen
En lettet mor