Sover meget urolig om natten

23. september 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Sover meget urolig om natten

Hej Helen

De sidste mange nætter har jeg været en del inde ved vores datter på snart 11 mdr pga hun græder og tumler rundt i sengen. Jeg prøver at berolige hende i sengen med at nusse hende, men det hjælper ikke. Jeg tager hende derfor oppe i mine arme, hvor hun græder, vrider sig rundt og nogle gange skubber sig væk fra mig. Jeg snakker stille til hende, mens jeg går rundt i værelset, men det er ligesom hun ikke kan falde til ro. Til sidst ender det med ...

Annonce

... at jeg tilbyder brystet, hvor hun så ofte falder til ro.

Jeg ved godt det ikke er en holdbar løsningen, så jeg håber, du kan give lidt råd om, hvad jeg kan gøre i stedet? Vil gerne tilbage til at hun måske kun vågner to gange om natten eller mindre.

Er det fordi hun drømmer, har ondt i maven eller andet?

Min barsel er stoppet, så kan ikke få de ekstra timers søvn om dagen, når hun er dagpleje, som jeg gjorde før :-)

Med venlig hilsen
Anne-Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte