Brev:
Vil kun sove hjemme om aftenen
22. september 2014
Alder:
7 mdr.
Vil kun sove hjemme om aftenen
Kære Helen,
Tak for dit sidste svar ang. min søns dagssøvn. Det har været en stor hjælp og nu fungerer hans søvn stort set.
Jeg har dog endnu en udfordring i forbindelse med hans søvn, som jeg håber du kan hjælpe med.
Før vi fik vores dreng, var vi ofte ude om aftenen på besøg. Det har naturligvis ændret sig en del, hvilket er okay, men vi vil nu alligevel gerne afsted engang imellem. Men hver gang vi er afsted, har vi problemer med at han efter 30-45 mins søvn - en enkel gang længere tid - vågner og vil ikke sove videre. Vi putter ham altid efter hans typiske sengetid og på samme måde som derhjemme, og har forsøgt både at ligge ham i en weekendseng og i hans barnevognskasse, men det har ingen betydning om det er det ene eller andet.
Det samme er gældende, hvis han bliver passet herhjemme. Vi har for nyligt været til en fødselsdag, hvor han ikke kunne komme med og det var det samme problem.
Det skal siges, der er ingen problemer om dagen, hvis han sover andre steder end hjemme.
Har du en måde, vi kan hjælpe ham?
Hilsen
Christians mor