Brev:
Bange for at falde i søvn?
19. september 2014
Alder:
16 mdr.
Bange for at falde i søvn?
Kære Helen.
Gæt et emne ;-) ? problemer med søvnen? ja, rigtigt... :-)
Min datter har den sidste uges tid haft flere opvågninger end sædvanligt om natten. Fra de sædvanlige 5-15 (kraftig forbedring i forhold til tidligere) er det nu op på, ja jeg har ikke talt, men nætter nærmest uden søvn til mig. Der sker det, at hun efter at være faldet ok i søvn vågner utallige gange og så virker det som om at lige der, hvor hun er ved at falde i søvn igen efter 1-3 minutter, så græder og klynker hun og virker urolig og bange, så jeg må sige, sååårh, og lægge en hånd på hende, så falder hun i søvn igen. Jeg har også prøvet at lade hende være, for at se, om jeg i stedet for forstyrrede hende, men så blev hun mere grædende/klynkende. Dette kan godt tage 2 timer á et par gange hver nat.
Jeg har ikke fået 3 timers sammenhængende søvn i 16 mdr, og det her er da ved at presse stemplet helt i bund - ved du mon, hvad det handler om?
Hun trives fint i hverdagen, der er vist ikke noget, der skulle have gjort hende utryg eller noget, der har forandret sig.
Med venlig hilsen
Helle