Brev:
Skift i søvnstadie
14. september 2014
Alder:
3 mdr.
Skift i søvnstadie
Kære Helen.
Min datter på snart 14 uger vågner konsekvent efter 40-50 minutter. Jeg har læst flere steder hos dig, at det nok skyldes skift af søvnstadie.
Mine spørgsmål er:
- kan man regne med det bliver ved? Eller kan jeg forvente hun på et tidspunkt selv kan sove videre?
- for at hun kan sove en lang lur skal jeg enten ligge i sengen med hende. Eller være klar til at trille barnevognen. Nogle gange kan det alligevel tage op til 20 minutter før hun har fundet helt ro igen. Hvor hun græder med lukkede øjne og basker med armene de første 5 minutter. Når der går så lang tid er det så stadig et skift i søvn stadie? Eller er det så en ny lur?
- når hun sover til aften plejer det ikke at være et problem. Det falder hun i søvn ved brystet. Oftest kræver det dog at jeg bliver inde ved hende en time. Hvor jeg ellers gentagne gange forgæves prøver at lirke brystet ud.
Med venlig hilsen
den trætte moar