Brev:
Struktur
7. september 2014
Alder:
3 mdr.
Struktur
Vores søde datter er nu snart 13 uger gammel. Jeg savner lidt struktur i hendes søvn mønster om dagen. Det eneste jeg kan regne med er at hun næsten altid ender med at være klar til at blive puttet til natten kl 18 så hun sover mellem
18-19. Hvilket jeg synes er lige lovlig tidligt. På den måde vågner hun også mellem 4-5 men nogle gange kan jeg få presset 1 time mere til hvis hun ligger ved brystet ved siden af mig i sengen.
Normalt tager hun 3 lure i løbet af en dag. Nogle gange 4. Hun er kun vågen i 1 time - max 1.5 time af gangen. Dette gør det svært at nøjes med de 5 timer i løbet af dagen som jeg ellers har læst skulle være optimalt.
Hendes lure har ellers en ok længde. Normalt er morgenluren på 1 time, dernæst en god lur på 3 timer. Og så 2 timer fordelt ud på 1 eller 2 lure.
Helt konkret er mit spørgsmål
- Hvis hun vågner fra en lur kl 16 (sker tit). Skal jeg så putte til en ekstra 4. Eller 5. Lur i barnevognen? For at hun kan afskille det fra nattesøvn som ellers er i soveværelset? Eller bare acceptere at hun er natteklar tidligt?
Som sidebemærkning kan jeg sige at vores datter nu får nexium for behandling af reflux hvilket har gjort underværker for hendes søvn om dagen.
Med venlig hilsen
Susanne