Struktur

7. september 2014

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Struktur

Vores søde datter er nu snart 13 uger gammel. Jeg savner lidt struktur i hendes søvn mønster om dagen. Det eneste jeg kan regne med er at hun næsten altid ender med at være klar til at blive puttet til natten kl 18 så hun sover mellem
18-19. Hvilket jeg synes er lige lovlig tidligt. På den måde vågner hun også mellem 4-5 men nogle gange kan jeg få presset 1 time mere til hvis hun ligger ved brystet ved siden af mig i sengen.

Normalt tager hun 3 lure i løbet af en dag. Nogle gange 4. Hun er kun vågen i 1 time - max 1.5 time af gangen. Dette gør det svært at nøjes med de 5 timer i løbet af dagen som jeg ...

Annonce

... ellers har læst skulle være optimalt.

Hendes lure har ellers en ok længde. Normalt er morgenluren på 1 time, dernæst en god lur på 3 timer. Og så 2 timer fordelt ud på 1 eller 2 lure.

Helt konkret er mit spørgsmål

- Hvis hun vågner fra en lur kl 16 (sker tit). Skal jeg så putte til en ekstra 4. Eller 5. Lur i barnevognen? For at hun kan afskille det fra nattesøvn som ellers er i soveværelset? Eller bare acceptere at hun er natteklar tidligt?

Som sidebemærkning kan jeg sige at vores datter nu får nexium for behandling af reflux hvilket har gjort underværker for hendes søvn om dagen.

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder