Falde selv i søvn - 1 årig pige

3. september 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Falde selv i søvn - 1 årig pige

Kære Helen.

Jeg har skrevet til dig tidligere for at få et råd / en plan for, hvordan vores datter på dengang 10 mdr skulle lære at falde i søvn uden amning. Mange tak for den hjælp.

Vores datter fylder nu et år om en uge.
Vi har nu ændret hendes rytme, så vi hver dag står op ca kl 7 og resten af dagen følger den plan som du anbefalede. Vi har indført et fast putteritual, hvilket fungerer godt.

Men dog synes jeg ikke vi kommer videre lige nu. Jeg ligger stadig i sengen med hende og ammer og forsøger liste brystet ud af munden på hende. Det er svært men faktisk falder hun ikke i søvn med vorten i munden. Hun slipper på et tidspunkt og triller nærmest om siden og sover. Det virker ikke som det betyder noget for vores datter at hun ligger på madrassen fremfor i min søvn. Jeg har forsøgt at forkorte den amning, men synes det er svært, den varer 1 - 1,5 time. Forsøger jeg at stoppe før græder hun. gider ikke rigtig have klud når vi ligger der, den kaster hun væk. Hun vil heller ikke have at jeg rører ved hende, men skubber min hånd væk. Ej heller holde mig i hånden. Synes derfor ikke at vi kommer videre med dette lige nu.

Jeg tænker derfor at det er nu at vi skal prøve at putte hende i sin egen ...

Annonce

... seng. Vi skal helt sikkert have koblet hende seng til vores, så vi kan ligge og forsøge at nusse hende, berolige hende mv. Men hvornår skal jeg amme hende i forbindelse med pustningen? Er det nede i stuen for nu at skille amning og søvn ad? Jeg tænker det skal være tidligt, da jeg ellers er bange for at hun falder i søvn der og hvad gør jeg hvis hun gør det? Vi skal vel blive hos hende, ligge i vores seng og nusse mv. Jeg frygter at hun bliver meget ked af det og jeg ved ikke helt hvordan vi griber det an. Er det en fordel at trække putte tidspunkt lidt, så hun er godt træt?

Hun skal begynde i dagpleje om en måneds tid og jeg på arbejde og der ved jeg at den naturlige træthed vil ind finde sig ;)

Jeg synes det er svært og frygter om det nogensinde kan lade sig gøre! Hvad tænker du? Hvor længe har du erfaring med at det vil tage og hvad gør vi hvis hun bliver totalt ulykkelig? Min mand synes jeg skal stoppe amningen helt, men jeg ønsker at amme lidt endnu og synes også at det er mange ting, der skal ske lige nu for hende.

Jeg trænger bare sådan til at far og andre også kan putte, så jeg kan komme lidt ud om aftenen.

Beklager, mit brev blev lidt rodet.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Natteravnen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.