Brev:
Vågner meget tidligt og putteritual
26. august 2014
Alder:
16 mdr.
Vågner meget tidligt og putteritual
Hej Helen
Håber meget du kan hjælpe
Min datter på knap 17 mrd vågner kl ca 4.30-5.20 hver morgen og vil ikke sove videre.
Hun skriger helt vildt indtil vi tager hende op. vi har prøvet alt, sidde og nusse, give hende vand, synge, tale beroligende, give hende puttekluden osv.
Hvis vi tager hende op stopper hun, men kun til hun bliver lagt igen. Hvis vi tager hende ind i vores seng ligger hun og pjatter til kl ca 6-6.30 hvor vi står op. hun falder aldrig i søvn igen. kl 7.30 er hun så helt færdig og klar til en lur.
Da hun fik flaske kunne vi som regel give hende denne i sengen og hun faldt nogle gange i søvn igen.
Vi har mørklægningsgardiner.
Nogle gange får vi vendt rytmen og får hende til at sove til ca kl 7 og hun får en meget bedre dag, men det holder altid kun nogle få dage også er hun på igen kl 4.30
Hvis hun vågner om natten, hvilket hun sjælden gør, så kan vi bare give hende en sut og gå igen.
Ang putning. da hun fik sin flaske faldt hun selv i søvn, nu er hun meget urolig og græder hvis vi går. hun vil at sidde hos hende, men hun begynder tit at pjatte og kan være 1-2 timer om at sove.
Vi har et helt fast ritual med nattøj, læsebog, synge osv.
Venlig hilsen
Tanja