Vågner meget tidligt og putteritual

26. august 2014

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vågner meget tidligt og putteritual

Hej Helen

Håber meget du kan hjælpe

Min datter på knap 17 mrd vågner kl ca 4.30-5.20 hver morgen og vil ikke sove videre.

Hun skriger helt vildt indtil vi tager hende op. vi har prøvet alt, sidde og nusse, give hende vand, synge, tale beroligende, give hende puttekluden osv.

Hvis vi tager hende op stopper hun, men kun til hun bliver lagt igen. Hvis vi tager hende ind i vores seng ligger hun og pjatter til kl ca 6-6.30 hvor vi står op. hun falder aldrig i søvn igen. kl 7.30 er hun så helt færdig og klar til en lur.

Da hun fik flaske kunne vi som regel give hende denne i sengen og hun faldt ...

Annonce

... nogle gange i søvn igen.

Vi har mørklægningsgardiner.

Nogle gange får vi vendt rytmen og får hende til at sove til ca kl 7 og hun får en meget bedre dag, men det holder altid kun nogle få dage også er hun på igen kl 4.30

Hvis hun vågner om natten, hvilket hun sjælden gør, så kan vi bare give hende en sut og gå igen.

Ang putning. da hun fik sin flaske faldt hun selv i søvn, nu er hun meget urolig og græder hvis vi går. hun vil at sidde hos hende, men hun begynder tit at pjatte og kan være 1-2 timer om at sove.

Vi har et helt fast ritual med nattøj, læsebog, synge osv.

Venlig hilsen
Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger