Dagsplan og putning igen

23. august 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Dagsplan og putning igen

Kære Helen

Tusind tak for dit svar, din dagsplan har hjulpet os mht lidt nedtrapning af amning og til lidt bedre dagsrytme.

Vi svøber hende stadigvæk og vugger hende, når hun skal sove om natten. Men det bliver lettere og lettere at få hende til at slappe af. Så jeg tror bare vi må fortsætte og så løser det nok sig selv henad vejen. Hvis hun vågner op prøver vi stadigvæk først at berolige hende i sengen, men hun bliver mere og mere urolig og kan ikke selv finde ud af at sove videre i de fleste tilfælde. Er det et problem? Vi ved nok bare ikke hvordan vi skal komme videre... Hun kan ikke finde ro i sin krop uden at blive vugget.

Om natten ammer jeg fortsat midt nat.. Oftest kl 23/00, kl 3 og kl 6. Jeg ved godt hun burde kunne undvære den midt nat nu, men havde håbet det løste sig selv i takt med hun fik mere mad om dagen. På den anden side har jeg jo skåret mange amninger ned, så tror du det kan have noget at sige? Og er det noget du vil sige vi skal ...

Annonce

... gøre noget ved? Fx at far tager over, for hvis jeg er der og hun ikke kommer ned og spiser hos mig så bliver hun ekstremt sur og vågner hele tiden.

Vi fortsætter med din dagsplan, men du må gerne komme med et forslag nu hun bliver 8 måneder om en uges tid.

Kl 7 morgen ca vågner hun
Kl 7:30 Grød, vand og lidt frugtmos
Kl 9 Frugtmos, kiks, nipper lidt af en bolle
Kl 9:30/10 ammes fra ét bryst og sover formiddags lur ca 1.5 time
Kl 11:30/12 frokost grøntsagsmos med fisk, evt lidt rugbrød, banan og andet grønt at gnave i
Kl 13/14 ammes inden og sover middagslur ca 1.5/2 timer
Kl 16 kiks, frugtmos, smoothie og lign og ammes
Kl 18 grøntsagsmos med kød, ofte noget af vores
Kl 19 bad
Kl 19/20 puttes og får ca 200 ml mælk mme
Kl 23/24 ammes
Kl 2/3 ammes
Kl 5/6 ammes

I øjeblikket vågner hun mange gange først på aftenen, men måske er det tænder der er på vej. Hun sover utrolig let der.

Glæder mig til at høre fra dig:)

Kærlig hilsen
Es mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor