Brev:
Dagsplan og putning igen
23. august 2014
Alder:
7 mdr.
Dagsplan og putning igen
Kære Helen
Tusind tak for dit svar, din dagsplan har hjulpet os mht lidt nedtrapning af amning og til lidt bedre dagsrytme.
Vi svøber hende stadigvæk og vugger hende, når hun skal sove om natten. Men det bliver lettere og lettere at få hende til at slappe af. Så jeg tror bare vi må fortsætte og så løser det nok sig selv henad vejen. Hvis hun vågner op prøver vi stadigvæk først at berolige hende i sengen, men hun bliver mere og mere urolig og kan ikke selv finde ud af at sove videre i de fleste tilfælde. Er det et problem? Vi ved nok bare ikke hvordan vi skal komme videre... Hun kan ikke finde ro i sin krop uden at blive vugget.
Om natten ammer jeg fortsat midt nat.. Oftest kl 23/00, kl 3 og kl 6. Jeg ved godt hun burde kunne undvære den midt nat nu, men havde håbet det løste sig selv i takt med hun fik mere mad om dagen. På den anden side har jeg jo skåret mange amninger ned, så tror du det kan have noget at sige? Og er det noget du vil sige vi skal gøre noget ved? Fx at far tager over, for hvis jeg er der og hun ikke kommer ned og spiser hos mig så bliver hun ekstremt sur og vågner hele tiden.
Vi fortsætter med din dagsplan, men du må gerne komme med et forslag nu hun bliver 8 måneder om en uges tid.
Kl 7 morgen ca vågner hun
Kl 7:30 Grød, vand og lidt frugtmos
Kl 9 Frugtmos, kiks, nipper lidt af en bolle
Kl 9:30/10 ammes fra ét bryst og sover formiddags lur ca 1.5 time
Kl 11:30/12 frokost grøntsagsmos med fisk, evt lidt rugbrød, banan og andet grønt at gnave i
Kl 13/14 ammes inden og sover middagslur ca 1.5/2 timer
Kl 16 kiks, frugtmos, smoothie og lign og ammes
Kl 18 grøntsagsmos med kød, ofte noget af vores
Kl 19 bad
Kl 19/20 puttes og får ca 200 ml mælk mme
Kl 23/24 ammes
Kl 2/3 ammes
Kl 5/6 ammes
I øjeblikket vågner hun mange gange først på aftenen, men måske er det tænder der er på vej. Hun sover utrolig let der.
Glæder mig til at høre fra dig:)
Kærlig hilsen
Es mor