Brev:
Søvn-flaske væk
20. august 2014
Alder:
12 mdr.
Søvn-flaske væk
Hej Helen.
Så skriver jeg igen. Vores lille dreng er nu 1 år og har haft 1 måned med feber periode af 3 omgange-forkølelse-virus og nu er det overstået, men har væske på det ene øre.
Vores evige udfordring er søvnen - afvending af flaske.
Han har siden 4 måneder fået 2 flasker om natten. Vi prøvede for 2 måneder at afvende og kom ned på 1 nogle dage.
Men er nu oppe på 3 igen pga al den sygdom. 200 ml kl 19.00 hvor han puttes. Han får flasken i stuen og falder selv i søvn i sengen uden flasken . Kl 22.00 vågner han skrigende og får 180 ml. Kl 01 skrig og flaske 150 ml. Kl 03.00 skrig og flaske 90 ml. Kl 05.45-06.00 står op. Frisk og for det meste glad.
Når han får flasken gives den i stuen. Han falder til ro igen. Men sover ikke når han ligges i egen seng. Men falder selv i søvn kort efter. Jeg tror flasken hjælper pga væske i øret lige nu.
Vi har aftalt med ørelæge at vente med dræn i 2 måneder. Og se om det går i sig.
Men det er hårdt med opvågninger x flere.
Skal vi vente med at vende ham af med flaske?
Skal vi gå ned i mængde nu?
Hvis vi ikke giver flaske skriger og skriger han.
Har også prøvet med vand
Han spiser godt og drikker masser af vand om dagen - men gider ikke mælk på kop om dagen.
På forhånd tak for svar.
Mange hilsner
M.