Brev:
En tryg søvn, hvordan?
18. august 2014
Alder:
16 mdr.
En tryg søvn, hvordan?
Hej Helen,
Tak for din besvarelse på min tidligere mail.
Et par dage før jeg modtog dit svar valgte jeg, efter anbefaling af familien, at give min søn "en kold tyrker" mht til at sove selv på eget værelse i egen seng.
Jeg puttede ham på sædvanligvis med vores putteritual, og gik på ud af børneværelset. Han græd som sædvanlig, men denne gang gik jeg ikke ind til ham. Han græd i 15 min (mere og mere intenst), for til sidst at falde til ro. Han sov i egen seng hele natten og vågende kl 7 næste dag. Næste aften gjorde jeg det samme, og denne gang klynkede han kun i et par min, før han faldt til ro.
Jeg ved godt at det ikke er en korrekt metode, men jeg var mildest talt desperat!
Mit spørgsmål er nu; må jeg gå ind til ham, når han græder om natten, eller skal jeg lade ham ligge selv. Hvis jeg nu går ind til ham, vil han sikkert græde, når jeg går igen, og hvad skal jeg så gøre? Skal jeg så blive hos ham til han sover igen, skal jeg lade ham græde, eller skal jeg forlade rummet, og så gå ind til ham igen, hvis han fortsat græde?
Jeg vil så gerne give ham en tryg nattesøvn, men er så ked af at han nu bliver ked af det, når han puttes. Indtil for 3-4 mdr siden var han det nemmeste at putte, men er langsomt blevet vanskeligere og vanskeligere.
Han er 16 mdr. Se evt min tidligere mail.
På forhånd tak for hjælpen, og tak for dine mange gode råd. Dem har jeg benyttet mig meget af.