Vil ikke sove i egen seng - 16 mdr.

14. august 2014

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Vil ikke sove i egen seng - 16 mdr.

Hej Helen.

Jeg har virkelig brug for din hjælp til putning af min søn på 16 mdr.

Problemet er at han ikke vil sove i egen seng, og nu bliver mere og mere ulykkelig for hver dag, når han skal puttes.

Da han blev 6 mdr flyttede vi ham fra vugge i soveværelse til sin egen seng på børneværelset, lige overfor soveværelset.

Putteritualet har hele tiden været det samme; vi ruller gardinet for vinduet sammen og siger "godnat sol", siger godnat til Peter Plys, som hænger over sengen, ligger ham ned i sengen og siger "godnat", og forlader børneværelset. Han puttes med sutteklud og bamse. Fra 6-9 mdr fungerede dette fint.

Da han blev 9 mdr begyndte han at vågne ved 5-6 tiden om morgenen, hvor jeg så hentede ham og lagde ham i vores seng, hvorefter han sov videre til kl 8-9, hvilket vi syntes var skønt. Fra 9 til ca 13 mdr begyndte han at vågne tidligere og tidligere på natten, for til sidst at vågne 1/2 time efter putningen og græde utrøsteligt indtil han kom ind i vores seng.

Et par enkelte timer i vores seng er okay, men en hel nat er for meget, idet jeg sover meget dårligt, fordi han ligger så uroligt. Jeg vil derfor meget gerne have vores seng i fred for ...

Annonce

... tumling.

I sidste 3 mdr har vi ikke kunnet putte ham i sin egen seng, men har stort set måtte ligge ham direkte i vores seng. Dette gik fint i starten, men nu er han igen begyndt at græde ved putningen, og vi ved ikke længere hvad vi skal gøre.

Mønsteret har været det samme hele tiden; han græder når vi forlader rummet efter putningen, men hvor han i starten stoppede efter kort tid og faldt til ro, blev gråden mere og mere længerevarende, hvor vi så til sidst opgav og lagde ham i vores seng. Han falder til ro, når vi går ind til ham for at berolige, men starter forfra mere intenst, når vi går igen.

I de sidste par uger har det været helt galt, og jeg har været nødt til at gå i seng og ligge ved siden af ham i dobbeltsengen for at han ville sove. Og jeg er ærlig talt træt at skulle gå seng kl 19, hvor han puttes, for at han kan sove. Især fordi han ofte først sover kl 20/20.30 og så er min aften væk. Han sover til ca kl 7-8 om morgenen. Han sover middagssøvn 1 gang dagligt i ca 2-3 timer.

Jeg har virkelig brug for din hjælp til at få genetableret en god putning af vores søn i egen seng, så vi kan få regelmæssighed genskabt.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Den frustrerede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder