Græder før hun falder i søvn

11. august 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Græder før hun falder i søvn

Hej Helen.

Jeg har en datter på 15 uger som græder før hun falder i søvn og har generelt svært ved at overgive sig. Hun skal skærmes med en stofble for øjnene el også skal der være helt mørkt i rummet.

Hun græder 5-45 min hver gang. 0ftest mindst ved putningen til natten da der er mest mørkt der.

Hun havde en lang, hård fødsel og ville fra start ikke ligge selv, så fra dag et har jeg haft hende på brystet, i armene el ammet hende i søvn.

Efter en måneds tid var det ikke nok ,så jeg begyndte at gå rundt og rokke hende i armene til musik el gå med hende i en strækvikle. hvilket virker, men stadig først efter 5-45 min gråd.

Mine arme og ryg kunne ikke holde til alt det slæberi, da hun også i søvne hvert 10 min nogen gange kunne der gå 30 min, skulle op og gå rundt og rokke for at fastholde hende i søvnen.

Barnevognen ville hun indtil for en måneds tid siden, bare den ikke stod stille, men det er mere held end forstand nu. og hvis hun falder i søvn vågner hun efter maks 40 min, selvom der bliver trillet, nusset mm for at hjælpe hende videre i søvnen.

Efter aftale med sundheds pl. valgte vi at tage kampen for snart 3 uger siden med at få hende væk fra armen og ind i sengen sammen med mig. men i sengen sover hun maks 40 min , da hun hang på armen kunne jeg rokke hende videre i søvnen.

Hun har aldrig prøvet at sove uden mig el sin far ved sin side (udover barnevogn) og vi går ikke ind for at lade hende ligge selv og græde.

Hun har hele tiden sovet med mig om natten uden problemer, vågner og får flaske 1 gang, ellers ammer jeg også et par gange liggende i løbet af ...

Annonce

... natten (hun bruger også brystet som sut) alm sut vil hun ikke. men der er også helt mørkt i soveværelset så det skærmer hende jo også lidt, og hun vil også først sove til natten når det er mørkt ved 22 tiden.

Så det er putningerne om dagen der er det hårdeste, og der er mange af dem, da hun ofte ikke er glad og udhvilet i mellem dem pga sjatsoveri. så ofte er det 5-6 putninger før den til natten

Spørgsmålet er så, tager hun skade af at græde så meget før hun falder i søvn?
(hun er omsluttet af mine arme og helt tæt på mig) det er vildt hårdt for mig at høre på men sådan er det jo bare.

Og hvordan hjælper jeg hende videre i søvnen? når jeg nu ligger tæt op ad hende hele tiden, brystet som regel ved munden så hun kan sutte hvis hun vil, hvilket hun gør engang imellem og på den måde kan sove videre efter de der 40 min, jeg har en fast hånd på hendes bryst og siger shyyy shyy mm . Har prøvet at svøbe, det er ikke et hit.

Har læst rundt i flere måneder herinde og kigget dine svar til andre med søvnproblemer, men synes ofte det er noget med at være klar til at lulle babyerne videre til næste søvnfase med rokken, shyyy shyy og andet men nu ligger jeg jo med hende hele tiden og er på med det samme så det undre mig hun har så svært ved det.

Hun falder i søvn til natten mellem 21 og 23 og sover så 11-12 timer så det er jo som det skal være :)

En gang om dagen går jeg en tur med hende i viklen for at hun kan få en lidt længere søvn, men det er også hårdt for min ryg efter et par timer.

Håber du kan finde hoved og hale i det og har et par gode råd

Hilsen
en snart bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!