Brev:
Putteritual - 2 år, 4 mdr.
7. august 2014
Alder:
2 år, 4 mdr.
Putteritual - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen.
Efter en lang periode hvor det er gået nemt med at putte vores dreng, er vi nu igen meget lang tid om at få ham til at sove.
Vi gør ham klar med bad og tandbørstning og ca 19.30 er ham klar til at læse bøger i sengen. Det tager et kvarters tid eller lidt mere. Jeg klarer alt det med bad og tandbørstning og læser 1-2 bøger med ham. Derefter siger jeg godnat og så tager hans far over og kigger endnu et par bøger før han slukker lyset og prøver at få ham til at sove.
Her starter balladen. Andreas vil ikke have at lyset skal slukkes og blevet ked af det.
Min mand er god til at trøste ham, Men Andreas bruger meget lang tid på at falde til ro rent motorisk og vil gerne holdes i favnet. Det tager ca en time fra jeg går ud til min mand land liste ud af børneværelset. Det synes vi begge er ret lang tid.
Jeg ved ikke om det er for lang tid/ for mange bøger ham får lov at kigge i? Er det godt at holde fast i at Andreas puttes af Far (som tidligere har fungeret supergodt) eller skal han i stedet puttes af mig, da han ofte kalder på mig når min mand putter ham?
Det med at lave noget andet som fx strygning når han skal falde i søvn synes vi ikke at der fungerer.
Håber at du kan hjælpe.
Hilsen
Andreas' mor