Struktur i søvn

7. august 2014

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Struktur i søvn

Kære Helen

Tak for dit svar. Du skriver at det er vigtig, at der er struktur for at få søvnen til at fungere.. At hun helst skal op kl 7, have morgenmad, mellemmad etc. på samme tidspunkt hver dag. Vi har indtil videre kørt efter, at der er 3 timer fra hun står op om morgen til første lur og 4 timer til næste og så igen 4 timer efter hun vågner til hun skal i seng til natten. Men du mener hun skal i seng ex kl 21 hver ...

Annonce

... aften ligegyldigt om hun har sover 30 min eller 3 timer til eftermiddagslur? For hvis hun ex sover 3 timer er der jo langt kortere end 4 timer til hun skal sove igen..

Så mit spr er at vil du have alle hendes måltider og lure ligger på samme tidspunkt hver dag selvom hendes lure har forskellig varighed fra dag til dag? Og betyder der så jeg skal vække hende om morgnen og i hendes lure?

Med venlig hilsen
den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie