Brev:
Struktur i søvn
7. august 2014
Alder:
10 mdr.
Struktur i søvn
Kære Helen
Tak for dit svar. Du skriver at det er vigtig, at der er struktur for at få søvnen til at fungere.. At hun helst skal op kl 7, have morgenmad, mellemmad etc. på samme tidspunkt hver dag. Vi har indtil videre kørt efter, at der er 3 timer fra hun står op om morgen til første lur og 4 timer til næste og så igen 4 timer efter hun vågner til hun skal i seng til natten. Men du mener hun skal i seng ex kl 21 hver aften ligegyldigt om hun har sover 30 min eller 3 timer til eftermiddagslur? For hvis hun ex sover 3 timer er der jo langt kortere end 4 timer til hun skal sove igen..
Så mit spr er at vil du have alle hendes måltider og lure ligger på samme tidspunkt hver dag selvom hendes lure har forskellig varighed fra dag til dag? Og betyder der så jeg skal vække hende om morgnen og i hendes lure?
Med venlig hilsen
den trætte mor