Brev:
Træt og sur
17. juli 2014
Alder:
13 mdr.
Træt og sur
Hej Helen
Endnu et spørgsmål om vores lille A, som nu går imod de 14 mdr med hastige skridt. Han er startet i vuggestue og det har været en stor succes. Nem at aflevere og vi får fortalt at han er glad, deltagende og legende dernede. Han sover i en tremmeseng dernede, men vil nu sige at han ikke sove så længe, ca 1 1/2 time (herhjemme er det som regel ca 2 timer).
Om natten sover han mellem 11-12 timer, som regel. Men nej hvor bliver han tidlig træt. Vi kan ofte blive nødt til at ligge ham i seng mellem 18-19, og det er oftes tættes på 18. I timerne op til er han sur og tvær og rigtig svær at være sammen med.
Jeg prøver at
- tage ham op og bare sidde med sut og hans nusseklud, men han vrister sig ud af mine arme. Sætter sig nede på gulvet og pjevser
- vi leger lidt, men lige pludselig begynder han også og pjevse
Det hjælper med et bad, men efter ca 15 min er han også træt af det. Når han skal noget som helst, som at børste tænder, have ble på, have nattøj på, så pjevser han.
Sådan er det også tit om morgenen, indtil vi går ud af døren.
Faktisk både morgen/eftermiddag bliver han tilfreds hvis vi tager ud (svømmer, legeplads eller ligende). Før han startet vuggestue tænkte jeg at han kedede sig lidt, men nu er han da afsted fra 8.30-14, så syntes jeg det er underligt det forsætter?
Han spiser ok, men er begyndt at være MEGET selektiv, men får hans hovedmåltider og snacks jævnligt. Han spiser aftensmad allerede kl 15, da han er meget sulten der.
Vi tager på ferie til Danmark nu i ca 7 uger og helt ærlig gruer jeg for at skulle være sammen med min trætte/sure/uoplagte dreng.
Har skrevet tidligere om hans lure, men han vil bare kun sove en gang om dagen og han burde få hans timer. Han er til børnelæge jævnligt og jeg tror ikke han er syg.
Motorisk er han stille og rolig lige begyndt at gå mere og mere.
Hvor længe skal man regne med at have sådan en dreng, for kan ikke rigtig overskue at være sammen med ham, når jeg ikke har nogle midler til at stoppe ham (flaske, sut, mad, lur).
Håber du kan hjælpe mig
Med venlig hilsen :)