Træt og sur

17. juli 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Træt og sur

Hej Helen

Endnu et spørgsmål om vores lille A, som nu går imod de 14 mdr med hastige skridt. Han er startet i vuggestue og det har været en stor succes. Nem at aflevere og vi får fortalt at han er glad, deltagende og legende dernede. Han sover i en tremmeseng dernede, men vil nu sige at han ikke sove så længe, ca 1 1/2 time (herhjemme er det som regel ca 2 timer).

Om natten sover han mellem 11-12 timer, som regel. Men nej hvor bliver han tidlig træt. Vi kan ofte blive nødt til at ligge ham i seng mellem 18-19, og det er oftes tættes på 18. I timerne op til er han sur og tvær og rigtig svær at være sammen med.

Jeg prøver at
- tage ham op og bare sidde med sut og hans nusseklud, men han vrister sig ud af mine arme. Sætter sig nede på gulvet og pjevser
- vi leger lidt, men lige pludselig begynder han også og pjevse

Det hjælper med et bad, men efter ca 15 min er han også træt af det. Når han skal noget som helst, som at børste tænder, have ble på, have nattøj på, så pjevser han.
Sådan er det også tit om morgenen, ...

Annonce

... indtil vi går ud af døren.

Faktisk både morgen/eftermiddag bliver han tilfreds hvis vi tager ud (svømmer, legeplads eller ligende). Før han startet vuggestue tænkte jeg at han kedede sig lidt, men nu er han da afsted fra 8.30-14, så syntes jeg det er underligt det forsætter?

Han spiser ok, men er begyndt at være MEGET selektiv, men får hans hovedmåltider og snacks jævnligt. Han spiser aftensmad allerede kl 15, da han er meget sulten der.

Vi tager på ferie til Danmark nu i ca 7 uger og helt ærlig gruer jeg for at skulle være sammen med min trætte/sure/uoplagte dreng.

Har skrevet tidligere om hans lure, men han vil bare kun sove en gang om dagen og han burde få hans timer. Han er til børnelæge jævnligt og jeg tror ikke han er syg.

Motorisk er han stille og rolig lige begyndt at gå mere og mere.

Hvor længe skal man regne med at have sådan en dreng, for kan ikke rigtig overskue at være sammen med ham, når jeg ikke har nogle midler til at stoppe ham (flaske, sut, mad, lur).

Håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2