Brev:
Søvn og væk med flaske om natten
14. juli 2014
Alder:
11 mdr.
Søvn og væk med flaske om natten
Hej Helen.
Vil lige sende en lille opdate.
Vores lille dreng på 11 måneder. Han er nu 80 cm og vejer 10,6 kg. Han spiser godt og varieret i løbet af dagen. Han får ikke flaske i dagtiden mere.
Vi stoppede efter vejledning fra dig da han var ti måneder. Han er startet i dagpleje- det går rigtig godt. Han har dog 3 ugers ferie med os nu. Han er glad og en meget aktiv dreng dagen igennem. Kravler og rejser og går op ad ting.
Vores evige problematik er den nattesøvn. Han vågner nu fast således (har aldrig sovet igennem):
Lægges kl ca 19. Uden problemer. Får 210 ml mme og får tilbudt lidt grød som han spiser nogle dage.
Kl 22-23. Vågner han med gråd og vil have sin flaske mme. Vi har prøvet at trøste- lade ham lægge, tage ham op. Tilbyde vand m.m. Intet har rigtig virket. Når vi giver ham 180-210 ml falder han i søvn med det samme.
Vågner igen mellem 01-02.00 som ovenstående. Får igen ca 180 ml mme.
Han står op kl 06.00 frisk og glad, men med 2 trætte forældre.
Vi vil gerne væk med de 2 flasker om natten.
Hvordan syntes du vi skal gøre dette?
Skal vi tage en kold tyrker?
Skal vi droppe den ene først og hvordan gøres det evt bedst.
Han drikker ca 400 ml vand om dagen og nogle dage plus 100 ml sødmælk.
Har du gode råd til hvordan vi får ham til at drikke mere alm. Mælk? Han spytter det tit ud.
Er det bare en vane sag?
Det er ikke vildt meget væske. Men vi tilbyder ofte. Han spiser tit melon m.m. Også.
Han har ikke taget på i 2 måneder. Er det normalt at vægt er stabil i denne alder.
Tak for din besvarelse på forhånd og god sommer.
Med venlig hilsen
Mie
PS - Han tager 2 lure om dagen. Kl 09-10.30 og ca 13.30-15.00. Uden flaske.
Så han kan sagens falde i søvn uden flaske om dagen.
Tænkte du lige skulle have den info også.
På forhånd tak.