Brev:
Opfølgende spørgsmål på dagsplan
13. juli 2014
Alder:
12 mdr.
Opfølgende spørgsmål på dagsplan
Kære Helen
Tak for dit svar på rytme og dagsplan.
Vi har et par spørgsmål til den.
Vores sommerferie er netop slut nu og vi har derfor ikke som du skriver mulighed for at bruge denne på at skabe en rytme for jeres datter og er derfor dybt afhængig af en indsats fra vuggestuens side.
Vores oplevelse her i ferien er, at hun har brug for at sove om formiddagen. Igår faldt hun i søvn på puslebordet 1,5 time efter at hun var vågnet. Hun vågnede ingen gang da far tog hende op og hun blev lagt direkte i hendes barnevogn, hvor hun tog 2,5 time. Og det var fra kl. 7.30-10. I dag kunne vi strække luren til kl. 9 og så sov hun 2 timer til kl. 11 men er så næsten umuligt at putte til eftermiddag på et ordentligt tidspunkt, da vi ikke vil have at hun sover efter kl. 16, da vi først kan putte hende rigtig sent kl. 22 måske og hun så ikke får nok søvn om natten og vågner ikke udhvilet.
Men vores problem er bare at hun sover bedst om formiddagen. Skal vi sige til vs at de skal vække hende efter en time? Nogen gange når hun har sovet længe om formiddagen i vs, så putter de hende alligevel tidligt til middagslur og så får hun måske kun 40 min og sover så ikke fra kl. 13 til 20 om aftenen og det fungerer bare ikke for hende.
Så hvad skal vi gøre?
Synes ikke vs er særlig fleksible ift. individuelle behov såsom at tilbyde formiddagsmad tidligere eller tilbyde sådan noget som en banan inden middagslur.
Skal vi lige se an her efter hun starter igen og så tage en seriøs snak med dem omkring det? Føler ikke de gør så meget for at skabe en rytme for hende.
Hilsen os