Brev:
Gode sovevaner del 2
8. juli 2014
Alder:
4 mdr.
Gode sovevaner del 2
Hej Helen,
Først og fremmest mange tak for dit svar på mine mange spørgsmål om gode sovevaner til min Erik på 4 mdr.
Det er klart nogle råd der skal prøves og indøves :)
Dog har dine svar ledt mig videre til nye spørgsmål...
1) Hvor længe skal Eriks lure ca vare, før det er ok, at jeg tager ham op, hvor han igen kan være vågen og lege igen i et par timer? - eks. er en god time ok, eller skal jeg herefter bruge tid og evt. kræfter på at få ham til at sove lidt mere?
2) Hvad med hvis vi skal ud og køre, og han så falder i søvn på turen, og vi så efterfølgende ikke kan få ham til at sove videre når vi kommer hjem. Skal vi så se det som én af dagens 3 lure - også selvom han kun har sovet en halv time og bare ikke vil falde i søvn igen? (Dette spørgsmål fik jeg ikke svar på sidst!)
3) Sidst på eftermiddagen eller om aftenen, ved den 3. lur, er det så ok at vække Erik en time efter, hvis nu han først er kommet til at sove eks. kl. 18, og vi gerne vil at han endeligt skal puttes for aftenen kl 20-20.30???
4) Ja, vi har puttet Erik ind på eget værelse, da vi larmede alt for meget om natten og kom til at vække ham/eller forstyrre hans søvn. Min mand snorker og skærer tænder en del og endda meget højlydt, samt når han vender sig i søvne, så ryster og larmer sengen temmeligt meget. Dette vækkede mig og gjorde mig temmelig bange for at han skulle komme til at vække Erik hele tiden. Ligeledes vågnede jeg også hver gang Erik enten gav sig eller klynkede i søvne. Således fik jeg i løbet af natten ikke ret meget søvn og var derfor konstant bombet af bare træthed.
Derfor er jeg lidt ked af at skulle hive Erik ind til os igen, for det betyder næsten ingen søvn til mig overhovedet, og når jeg nu ikke har mulighed for at sove om dagen rigtigt, så tror jeg, at jeg går ned med flaget... Desuden har Erik også vænnet sig til at sove på eget værelse, hvor han gerne, når han er blevet puttet om aftenen, napper en 6-8 timers søvn i rap... vi har så bare haft babyalarmen med i seng, så jeg kunne holde ørerne åbne for om nu alting var som det skulle være. Jeg vågner ved næsten ingenting, så jeg vil hermed spørge om, det ikke er ok at fortsætte sådan?
Det var ellers ærgeligt med den rabatkode du sendte mig, for havde lige aftnen forinden købt dine bøger over saxo.com.
Jeg har erhvervet mig bøgerne: Sådan får du dit barn til sove, Børn og Gråd, Støt dit barns udvikling samt Baby og Mad...
Jeg glæder mig til at læse dem og se om der ikke også er hjælp at hente der.
Med venlig hilsen
Eriks mor