Gode sovevaner del 2

8. juli 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Gode sovevaner del 2

Hej Helen,

Først og fremmest mange tak for dit svar på mine mange spørgsmål om gode sovevaner til min Erik på 4 mdr.
Det er klart nogle råd der skal prøves og indøves :)

Dog har dine svar ledt mig videre til nye spørgsmål...

1) Hvor længe skal Eriks lure ca vare, før det er ok, at jeg tager ham op, hvor han igen kan være vågen og lege igen i et par timer? - eks. er en god time ok, eller skal jeg herefter bruge tid og evt. kræfter på at få ham til at sove lidt mere?

2) Hvad med hvis vi skal ud og køre, og han så falder i søvn på turen, og vi så efterfølgende ikke kan få ham til at sove videre når vi kommer hjem. Skal vi så se det som én af dagens 3 lure - også selvom han kun har sovet en halv time og bare ikke vil falde i søvn igen? (Dette spørgsmål fik jeg ikke svar på sidst!)

3) Sidst på eftermiddagen eller om aftenen, ved den 3. lur, er det så ok at vække Erik en time efter, hvis nu han først er kommet til at sove eks. kl. 18, og vi gerne vil at han endeligt skal puttes for aftenen kl 20-20.30???

4) Ja, vi har puttet Erik ind på eget værelse, da vi larmede alt for meget om natten og kom til at vække ham/eller forstyrre hans søvn. Min mand snorker og skærer tænder en del og endda meget højlydt, samt når han vender sig i søvne, så ...

Annonce

... ryster og larmer sengen temmeligt meget. Dette vækkede mig og gjorde mig temmelig bange for at han skulle komme til at vække Erik hele tiden. Ligeledes vågnede jeg også hver gang Erik enten gav sig eller klynkede i søvne. Således fik jeg i løbet af natten ikke ret meget søvn og var derfor konstant bombet af bare træthed.

Derfor er jeg lidt ked af at skulle hive Erik ind til os igen, for det betyder næsten ingen søvn til mig overhovedet, og når jeg nu ikke har mulighed for at sove om dagen rigtigt, så tror jeg, at jeg går ned med flaget... Desuden har Erik også vænnet sig til at sove på eget værelse, hvor han gerne, når han er blevet puttet om aftenen, napper en 6-8 timers søvn i rap... vi har så bare haft babyalarmen med i seng, så jeg kunne holde ørerne åbne for om nu alting var som det skulle være. Jeg vågner ved næsten ingenting, så jeg vil hermed spørge om, det ikke er ok at fortsætte sådan?

Det var ellers ærgeligt med den rabatkode du sendte mig, for havde lige aftnen forinden købt dine bøger over saxo.com.
Jeg har erhvervet mig bøgerne: Sådan får du dit barn til sove, Børn og Gråd, Støt dit barns udvikling samt Baby og Mad...
Jeg glæder mig til at læse dem og se om der ikke også er hjælp at hente der.

Med venlig hilsen
Eriks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!