Brev:
På tide at middagsluren droppes?
2. juli 2014
Alder:
2 år, 11 mdr.
På tide at middagsluren droppes?
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi vi har fået rigtig mange problemer de sidste par mdr. Min Datter bliver 3 år i næste mdr.
Stort set efter vi gik til sommertid, har det indre ur rykket sig og hun er ikke til at drive i seng om aften.
Efter hun er stoppet med at bruge sut (ca. 3 uger siden) er hendes senge tid efterhånden 22 før hun falder i søvn. Vi har altid haft fast putteritual med børstning af tænder, godnat historie, 1-2 sange og derefter godnat og sov godt. herefter kan vi gå ind og ud mange gange.
Vi mødes oftes med råb om: jeg vil ikke have dyne på, jeg er tørstig og det er meget svært at sove.
Hun bliver taget sovende op kl 6.15/6.45 hvor hun simpelthen ikke er til at vække. hun er ked af det træt og uoplagt om morgnen
- hun vågner aldrig om natten med mindre hun har maridt. i weekenden sover hun til hun vågner (alt mellem 7 og 8)
Vi har prøvet at rykke det indre ur ved at benytte din metode med kl 22 i 2 dage, herefter 21.45 osv. men den virker ikke.
Om onsdagen og weekenden sover hun ikke til middag, og hun er vågen uden besvær indtil kl 20 hvor hun så er det nemmeste barn at putte. Hun vågner af sig selv om morgnen mellem 6 og 6.30 frisk og veludhvilet.
- nogen gange får hun måske 5 minutter i bilen, men vågner med det samme vi prøver at tage hende ud (hvis vi ikke tager hende ud vågner hun ca. 10 min efter)
Weekenderne er oftest rigtig gode, uden problemer på trods af vi næsten altid er sammen med fætre/kusiner eller legekammerater. (vi har ikke have, så vi tager tid ud og leger hos andre). enkelte gange kan hun blive lidt træt hvor en gå tur på 15-30 min (uden at falde i søvn) hjælper som time-out og derefter er hun klar igen.
Mit spørgsmål er, om det ikke er på tide at middagsluren droppes?
Vuggestuen mener at dette ikke er en løsning, men vi kan snart ikke hænge sammen der hjemme.
Hilsen