Putning stadig svært

1. juli 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Putning stadig svært

Hej igen Helen.

Igen et spørgsmål om putning. Det er gået meget fremad siden sidst. Nogle gange sover min datter ca kl. 20. Men det er stadig meget ustabilt, og jeg vil høre, om du kan hjælpe igen.

Man skal jo sørge for, puttetidspunktet er rigtigt, men som vi har skrevet om før, udviser hun ikke tegn på træthed, men holder sig selv aktiv, og det eneste jeg kan holde fast i, er et nogenlunde fast tidspunkt hver aften.

Hun vækkes 7.15, hvis ikke hun er vågnet af sig selv før. Sover kun 1 lur, oftest på ca. 1,5 time. Jeg har de samme ritualer hver aften og går op med hende ca. 19.30. Her er hun aktiv i sengen mindst 30 min, rejser sig op, kravler rundt, kaster sig hen over mig mm. Jeg gør som om jeg sover og lægger hende ned, når hun bliver for vild eller er ved at kravle ud af sengen. Som regel falder hun mere og mere til ro og til sidst i søvn. Og det er jo dejligt. Men lige så ofte og ...

Annonce

... bliver hun tiltagende frustreret over at være i sengen og smider sut og sovedyr ned og vil ned af sengen og hente det (ja snu er hun), hun får det igen, ligge ned og sove, godnat.

Så begynder hun nogle gange at græde og bliver det ved går jeg ned med hende igen og prøver senere. Her lykkes det nogle gange anden gang. Men nogle gange gør det ikke og der blev klokken 21.30, alt for sent, jeg er sikker på hun burde have sovet før, hun var træt og græd, da jeg forsøgte at putte hende 2. gang. Jeg synes godt nok det er svært. Jeg har også prøvet at gå op med hende kl. 19, tænkte at hun måske var nået at blive overtræt, men der faldt hun slet ikke til ro, var ikke træt nok til at sove. Så jeg er gået tilbage til ca. 19.30/45.

Det er jo dejligt, det lykkes nogle af gangene, men jeg kunne godt tænke mig, min succes-rate var lidt højere :-) det føles lidt trial-and-error-agtigt...

Med venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre