Søvn har altid været noget hø

1. juli 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn har altid været noget hø

Kære Helen

Jeg har tidligere skrevet vedr vores pige på nu 8 1/2 mrd.

Hun havde kolik og efterfølgende mavesmerter evt allergi. Været rigtig ked, skreget og sovet minimalt. Været undersøgt flere gange ved Læge, Zoneterapeut, kiropraktor mv.

Henvist til børneambulatorium og nu fået svar på blodprøver ift gluten, mælk og fødevareallergi. Der var intet at spore.

Gået fra 8-14 små tynde afføringer i døgnet til forstoppelse - da hun fik ske mad. Skreg vanvittigt og krøb sammen havde tydeligvis ondt. Får nu movicol og sat op til 1-1 1/2 brev om dagen og det har virket. Hun er et helt andet barn er glad og mere lyst til leg.

Men søvn er noget hø og har altid været det.

Dagen ser sådan ud.

Morgen amning

06.30 vågner og grød og storebror køres i ...

Annonce

... børnehaven
08.30-09.30: sover Max en time
Formiddag mad
Frokost fortsat grød.
12-12.30: puttes til lur sover ca 1 time.
Eftermiddagen mad
16-16.40: kort lur ( ikke altid)
17.30 mos med grønt og kød
18.30 : bad
19.00: puttes - ammer her

Herefter kan hun vågne kl 20. Hvor jeg må op et par gange. Og er så oppe kl ca 22.00 tidligere ammet her men overvejer flaske som hun tog igår. ( skreg dog efterfølgende og vi måtte op 3 x)
Var oppe kl 00,02.30,03.30,05.30,06.30 og 07.45:-/

En god nat for mig der er jeg oppe 3 x fra kl 22.-06.30.

Det er forskelligt hvordan hun vågner, men typisk skriger hun helt vildt og her falder hun kun til ro ved jeg tager hende op og går med hende.

Men hvordan pokker lærer jeg hende at sove???

Har læst din bog og prøvet alt.

Hjælp. :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien