Brev:
Falde i søvn selv og putteflaske
21. juni 2014
Alder:
15 mdr.
Falde i søvn selv og putteflaske
Hej Helen
Ja nu er vores dreng efterhånden blevet stor og der sker en masse med ham!
Aftenputningen kan dog stadig gøre os i tvivl om metoden fra tid til anden :)
Han er en dejlig, glad og humoristisk dreng med en masse energi. Der sker rigtig meget med hans personlighed lige nu mht. selvstændighed, temperament, omsorg osv. Hvilket er utrolig dejligt at se og opleve samt støtte ham i men samtidig også en anden dreng end vi har været vant til, da han jo viser nye sider men det er som sagt dejligt at han udvikler sig :)
Han spiser som oftest rigtig fint i løbet af dagen og sover en enkelt lur på mellem 1,5-2 timer. Lige nu er han inde i en periode hvor han begynde at græde ret voldsomt under sin middagslur og prøve at sætte sig op men virker til at sove under det hele. Som regel falder han til ro og falder i søvn igen. Ved ikke hvad det skyldes men håber det er en periode.
Han går i vuggestue hvor han er meget glad for at være og elsker at være sammen med de andre børn. Han er som skrevet, en dreng med meget energi og en stor nysgerrighed så det skal ske noget og vi tager ofte på ture, ser familien og foretager os meget med ham.
Han skal være storebror til december så har lidt os et mål for at hans aftenputning gerne skulle være helt på plads inden da :)
Han får stadig en flaske med mælk inden han skal sove. Havde håbet at han selv sagde stop til den på et tidspunkt men det virker bare ikke til at han gør det. Flasken er egentlig ikke et problem for os og vi nyder begge den stille hyggestund inden han skal sove. Ved bare ikke helt om det at fjerne den kunne være med til at gøre en ny putterutine nemmere eller om vi skal vente med at fjerne den til han er helt tryg ved at falde i søvn selv?
Så har brug for lidt råd til evt. at fjerne den flaske skånsomt og hvordan han så lærer at falde i søvn selv. Nu er det sådan han får natble på, nattøj og D-dråber og får derefter sin maske (Han har astmatisk bronkitis), får børstet tænder og han får så sin flaske hos mig og nogle dage slår den ham helt ud så han bare er til at lægge. Andre dage vil han ligge og snakke, sætte sig op osv. Hvilket for mig er fint nok men han gør det kun hvis jeg sidder derinde. Hvis jeg siger godnat og går står han og smågræder og klynker og det bliver han ved med indtil han falder i søvn... Jeg går ind til ham og lægger ham ned og siger godnat, hvor han falder til ro men ligeså snart jeg går bliver han ked igen :(
Hvis han så bare kunne ligge og hyggesnakke i den tid han har brug for og så falde i søvn. Kan næsten ikke holde det ud indeni mig selv når han bliver ked af det og er bange for at føler det som et svigt at jeg går fra ham men ved ikke hvordan jeg ellers skal lære ham det. Jeg ønsker for ham at han finder den tryghed til at det er okay at falde i søvn og at vi eee i nærheden samt at vi, når den lille nye kommer, ikke skal stresse frem og tilbage mellem de to. Han bruger ikke sut og er heller ikke knyttet til en bamse, selvom jeg prøver at lære ham det :)
Når han sover så sover han hele natten. Nogle nætter giver han sig lige lidt hvor jeg bare skal lægge en hånd på ham men oftes sover han uden at sige en lyd :) Så han sover i gennemsnit fra 19.30/20-6.30/7 næste dag..
Ser frem til dit svar!