Brev:
Gråd om natten
17. juni 2014
Alder:
11 mdr.
Gråd om natten
Hej Helen
Vores datter på 11 måneder sover helt utrolig dårligt om natten.
Hun falder forholdsvist nemt i søvn og sover gerne nogle timer, inden "det går løs". Hun græder og har virkelig svært ved at finde roen og søvnen igen. Det kan snildt tage et par timer at få hende til at sove ordentligt igen.
Hun er netop startet i vuggestuen - min kæreste kører stille og roligt ind, og de har indtil videre været der to dage, hvoraf han gik 10 minutter den ene dag, og det var helt uden problemer.
Hun er en gæv pige og er normalt mild og glad. Men i øjeblikket er hun med jævne mellemrum ked af det - især om natten.
Da hun var 10 måneder fik hun tre flasker dagligt. Vi har udfaset den midterste og blev anbefalet også at udfase den første (om morgenen) af vuggestuepædagogen. Men går det mon for stærkt for hende? Hendes afføring er ikke lige så lind, som den plejer at være, og vi har svært ved at få hende til at drikke lige så meget vand/mælk, som hun fik MME før.
Sker der mon for meget? Vi har svært ved at vurdere om hendes gråd om natten skyldes mavebesvær eller mareridt.
Med til historien hører, at jeg har været på barsel med hende frem til hendes 10 måneders fødselsdag. Og så har min kæreste/hendes far haft en måned sammen med hende, inden hun nu så småt er begyndt i vuggestuen
Jeg håber, du kan give nogle gode tips.
Med venlig hilsen
Lina