Gråd om natten

17. juni 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Gråd om natten

Hej Helen

Vores datter på 11 måneder sover helt utrolig dårligt om natten.
Hun falder forholdsvist nemt i søvn og sover gerne nogle timer, inden "det går løs". Hun græder og har virkelig svært ved at finde roen og søvnen igen. Det kan snildt tage et par timer at få hende til at sove ordentligt igen.

Hun er netop startet i vuggestuen - min kæreste kører stille og roligt ind, og de har indtil videre været der to dage, hvoraf han gik 10 minutter den ene dag, og det var helt uden problemer.

Hun er en gæv pige og er normalt mild og glad. Men i øjeblikket er hun med jævne mellemrum ked af det - især om natten.

Da hun var 10 måneder fik hun tre flasker dagligt. Vi har ...

Annonce

... udfaset den midterste og blev anbefalet også at udfase den første (om morgenen) af vuggestuepædagogen. Men går det mon for stærkt for hende? Hendes afføring er ikke lige så lind, som den plejer at være, og vi har svært ved at få hende til at drikke lige så meget vand/mælk, som hun fik MME før.

Sker der mon for meget? Vi har svært ved at vurdere om hendes gråd om natten skyldes mavebesvær eller mareridt.

Med til historien hører, at jeg har været på barsel med hende frem til hendes 10 måneders fødselsdag. Og så har min kæreste/hendes far haft en måned sammen med hende, inden hun nu så småt er begyndt i vuggestuen

Jeg håber, du kan give nogle gode tips.

Med venlig hilsen
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!