Sengetid om aftenen

15. juni 2014

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sengetid om aftenen

Hej Helen

Vi har en dejlig og meget aktiv søn på 12 mdr. Han er begyndt sådan for alvor for 14 dage siden.

Han er startet i institution for ca. 2 mdr. siden. Det er gået rigtig godt med opstart. Vi havde håbet, at hans start dernede ville påvirke hans søvn, så han kunne sove lidt mere om dagen, men det er desværre ikke tilfældet - ofte har han kun sovet 1-1,5 á to lurer.

Her på det sidste er han så begyndt kun at sove 1 gang om dagen i ca. 2 timer fra kl. 11.15 - 13.15. Så langt så godt.

Han skal op kl. 5.30 om morgenen, for at ...

Annonce

... vi kan nå på arbejde - så derfor bliver han allerede afleveret kl. 6.30.

Vi har siden han startede i institution og skulle tidligt op, puttet ham kl. 19. Det har egentlig fungeret udmærket, men efter han er begyndt kun at ville sove 1 gang om dagen, virker han meget træt kl. 18 ca.

Vores spørgsmål går så på

Skal vi putte ham kl fx 18-18.30? Eller er det bare for tidligt? Ofte skal Lukas vækkes om morgenen og virker ret træt - af og til vågner han dog af sig selv.

Vi glæder os til at høre dit input.

Med venlig hilsen

K og M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.