Brev:
Besvær med at falde til ro
13. juni 2014
Alder:
11 mdr.
Besvær med at falde til ro
Hej Helen
Vores 11 måneder gamle datter har utrolig svært ved at falde til ro om aftenen. Hun er lige begyndt at gå og stiller sig derfor op i sengen. Også selvom hun egentlig er træt. Det lader til nærmest at være en refleks, at så snart hun mærker madrassen under sig, skal hun op at stå igen.
Det tager tit et par timer at få hende til at sove, fra vi lægger hende. Og det slider virkelig på os alle tre. Hvad kan vi gøre?
Far er på barsel med hende, men hun begynder i vuggestue i næste uge (vi kører langsomt ind over fire uger). Hun sover gerne 1 1/2 til 2 timer til formiddag og en lille time om eftermiddagen. Skal vi ændre på det?
Hun får formiddagsflaske kl. cirka 9 og godnatflaske cirka 19.30 og er ellers dygtig til at spise og drikke i løbet af dagen.
Nogen gange falder hun hen i vores arme efter godnatflasken, men hun vågner som regel, når vi lægger hende. Om formiddagen er hun nem at få til ro, og hun kan ind imellem også falde i søvn alene i barnevognen udenfor (nogen gange skal hun vugges lidt).
Vi håber meget, du kan hjælpe. Aftnerne er strenge, og vi ærger os over, at hun skal nå at blive meget overtræt og ked af, før hun endelig falder til ro.
Bedste hilsner
Lina