Sove uden amning

10. juni 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Sove uden amning

Hej Helen

Så kommer der lige et spørgsmål mere.

Nu fylder en lille mus snart 1 år og jeg vil gerne stoppe med at amme, men hvordan gør jeg lige det? Hun falder bare bedst i søvn både eftermiddag og aften med lidt mælk.. Hvor jeg ligger med hende i vores seng og så falder hun i søvn og så bærer jeg hende ind i hendes..

Hun har for et par måneder siden, godt ville falde i søvn uden mælk, hvor vi lavede op/ned metoden men det gider hun slet ikke nu, hun ...

Annonce

... skriger og laver flitsbue?? Så jeg blir nødt til at amme hende og holde hende fast, indtil hun falder i søvn, bryder mig ikke om den metode, men lige pt. Er det det eneste der virker? Synes hun får nok at spise i løbet af dagen.

Grød til morgenmad, rugbrød til frokost, havegryn og yoghurt til mellemmåltid og kød og mos til aften, tænker hun måske skal have noget aften grød eller skal hun have vælling i flaske ? Glæder mig til at høre fra dig

Venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt