Umulig at putte - 5 måneder

6. juni 2014

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Umulig at putte - 5 måneder

Hej Helen

Tak for dit svar! Vi har prøvet at følge dine råd efter at have taget en madpause, da han jo fik dårlig mave. Nu er vi igang med langsomt at introducere grød og mos igen - så han kun får et par skefuld og vand! Indtil videre ingen diare :)

Jeg har til gengæld et par andre spørgsmål jeg håber du vil svare på! Han er helt umulig at putte- både om dagen og aften! Lige nu forgår det på den måde at han bliver puslet, ammet og så kommer han i liften, som står på mine knæ og så bliver han ellers rystet godt igennem - han er nærmest oppe at flyve for at han kan falde til ro !! Det samme gælder aftenputning hvor vi dog har en lidt længere rutine inden.

Når han så sover (om dagen) skal han rokkes/hoppes igen hver 40/50 min for at kunne komme videre i søvnen og den længste lur er to timer, hvis jeg altså er klar lige så snart han åbner øjnene, så jeg sidder nærmest bare med ham når han sover og har dermed ikke et minut for mig selv :(

Om aftenen når han er puttet ved 20 tiden sover han som regel til 21/22 og skal rokkes igen (nogle gange med sut men vi prøver at undgå det) men som regel duer det ikke og jeg må tage ham over i sengen og amme ham i søvn og sådan fortsætter det hele natten - ammes min 2. - 3. time!!

Så vågner han kl fem ca og har ondt i maven/prutter/lort - måske fordi han har spist for meget?? Men hvordan undgår jeg det? Altså får ham til at ...

Annonce

... sove videre uden amning??

Vi er efterhånden ret udmattede og vi sover alle dårligt når vi ligger i samme seng! Jeg er desperat efter at lære ham at falde i søvn selv og i egen seng, men det er som om han går amok lige meget hvornår jeg lægger ham! Jeg har prøvet at lægge ham inden han bliver træt (ca to timer) lige når han er træt (to timer ti min) efter tre timer - fordi jeg tænkte at hn måske ikk var træt nok - intet virker!
Før eller siden begynder han at skrige voldsomt og er meget svær at trøste når man tager ham op!

Hvad kan vi gøre - jeg ved ikke om jeg ville kunne klare at lade ham græde, men hvis det virker, så er jeg efterhånden så træt at jeg er villig til at prøve hvad som helst!

Jeg har lidt på fornemmelse at han går i baglås, når han fornemmer, at det er tid til at sove ;) i barnevognen ligger han på maven og kigger og falder så i søvn ved "et uheld" efter ca to timer vågentid. Ellers føles det som om, at han altid skal tvinges til at sove! Hvis han så bare var glad når han ikke får sine lure var det jo ok, men det er han bestemt ikke - piver og skal underholdes non stop! Er dette normalt, hvad er mon grunden til, at han skal tvinges sådan? Skal vi fortsætte som nu eller er der alternativer - han vokser jo snart ud af af liften ;) Måske alt dette går i sig selv, når han får mere mad!?

Jeg håber, at du har nogle forslag!

Med venlig hilsen
Luise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder