Brev:
Umulig at putte - 5 måneder
6. juni 2014
Alder:
5 mdr.
Umulig at putte - 5 måneder
Hej Helen
Tak for dit svar! Vi har prøvet at følge dine råd efter at have taget en madpause, da han jo fik dårlig mave. Nu er vi igang med langsomt at introducere grød og mos igen - så han kun får et par skefuld og vand! Indtil videre ingen diare :)
Jeg har til gengæld et par andre spørgsmål jeg håber du vil svare på! Han er helt umulig at putte- både om dagen og aften! Lige nu forgår det på den måde at han bliver puslet, ammet og så kommer han i liften, som står på mine knæ og så bliver han ellers rystet godt igennem - han er nærmest oppe at flyve for at han kan falde til ro !! Det samme gælder aftenputning hvor vi dog har en lidt længere rutine inden.
Når han så sover (om dagen) skal han rokkes/hoppes igen hver 40/50 min for at kunne komme videre i søvnen og den længste lur er to timer, hvis jeg altså er klar lige så snart han åbner øjnene, så jeg sidder nærmest bare med ham når han sover og har dermed ikke et minut for mig selv :(
Om aftenen når han er puttet ved 20 tiden sover han som regel til 21/22 og skal rokkes igen (nogle gange med sut men vi prøver at undgå det) men som regel duer det ikke og jeg må tage ham over i sengen og amme ham i søvn og sådan fortsætter det hele natten - ammes min 2. - 3. time!!
Så vågner han kl fem ca og har ondt i maven/prutter/lort - måske fordi han har spist for meget?? Men hvordan undgår jeg det? Altså får ham til at sove videre uden amning??
Vi er efterhånden ret udmattede og vi sover alle dårligt når vi ligger i samme seng! Jeg er desperat efter at lære ham at falde i søvn selv og i egen seng, men det er som om han går amok lige meget hvornår jeg lægger ham! Jeg har prøvet at lægge ham inden han bliver træt (ca to timer) lige når han er træt (to timer ti min) efter tre timer - fordi jeg tænkte at hn måske ikk var træt nok - intet virker!
Før eller siden begynder han at skrige voldsomt og er meget svær at trøste når man tager ham op!
Hvad kan vi gøre - jeg ved ikke om jeg ville kunne klare at lade ham græde, men hvis det virker, så er jeg efterhånden så træt at jeg er villig til at prøve hvad som helst!
Jeg har lidt på fornemmelse at han går i baglås, når han fornemmer, at det er tid til at sove ;) i barnevognen ligger han på maven og kigger og falder så i søvn ved "et uheld" efter ca to timer vågentid. Ellers føles det som om, at han altid skal tvinges til at sove! Hvis han så bare var glad når han ikke får sine lure var det jo ok, men det er han bestemt ikke - piver og skal underholdes non stop! Er dette normalt, hvad er mon grunden til, at han skal tvinges sådan? Skal vi fortsætte som nu eller er der alternativer - han vokser jo snart ud af af liften ;) Måske alt dette går i sig selv, når han får mere mad!?
Jeg håber, at du har nogle forslag!
Med venlig hilsen
Luise