Brev:
Vågner alt for meget om natten OG gerne på samme tidspunkter
3. juni 2014
Alder:
10 mdr.
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse og tak for gode og hjælpesomme svar på tidligere problemer.
Louie er nu blevet 10,5 måned - og vi er SÅ meget i sove helvede hva angår natten. Jeg er på bar bund, synes snart vi har forsøgt ALT. Det som er problemet er, at han vågner op til 4 gange med VILD gråd og er ikke altid nem at få lagt igen.
For 3 uger siden gjorde vi det, at vi en uge tog hans seng ind til os - for at nå at tage ham i at vågne samt finde ud af hvad det var som gjorde at han vågnede. Resulteret blev at han kun vågnede 1-2 gange for at få sut og grunden var urolig søvn hvor han ikke ku finde sig til rette igen efter at have moslet rundt. Jeg ved at han er i et stadige hvor der sker meget motorisk og at dette har indflydelse på hans søvn - men knægten sover jo SATME kun 2 timer af gangen og det resultere i en total ødelagt mor og far. Jeg er en zombie pt, er ked, sur og magter intet. Ska starte arbejde om en uge og kan sket ikke se hvordan det skal fungere.
Jeg har skiftet sengerend så sengen er større - da han havde formindsker i. Han har fået sommerdyne, vi har fjernet den tynde pude og han har kun en sut og sin putteko. Han falder selv i søvn i egen seng, efter en natflaske på 120 ml hos mig og en putte sang. Vi har fast putte ritual og det har fungeret fint frem til for ca en måned siden. Samtidig så er det os som om at han er begyndt at ikke vil sove igen når han vågner ved 5-6 tiden OG DET er mega frusterende :(
Han spiser fint - er god til at regulere selv og drikker også godt i løbet af dagen.
Hans dag;
6:30 vågner
7:00-7:15 får morgenmad grød og vand
9:00 yoghurt/ymer med frugtmos og havregryn plus vand han jern og d vitaminer
9:30 formiddagslur sover mellem 1,5-2 timer
12-12:30 middagsmad somregel rugbrød og grønt plus mælk
14-14:30 frugt, knækbrød, evt et halv rugbrød med ost og vand
15:00-15:30 puttes til eftermiddagslur sover alt mellem 1-2 timer
Når han vågner får han, alt efter hvor sent han er vågnet fra eftermiddag, lidt frugt og vand.
Kl. 17:30-18 spiser vi aftensmad
Kl. 19:30-20 får han natflaske og puttes.
Natten forkøber således -
Vågner første gang ved 23-23:30 tide., så ved 2-2:30 tiden og igen ved 5-6 tiden. Nogle aftner er vi osse oppe hos ham et par gange i løbet af de første 30 min. Vi har været heldig ÉN gang at han har sovet uden noget fra 21-6 og sikke en glad mor og dreng vi havde - men intet gjorde vi anderledes den dag, bort set fra at han havde været til svømning.
Han er i går startet i dagpleje - håber det kan få ham til at sove bedre, men man høre jo ofte det modsatte og frygter pt det værste.
Håber sådan du kan hjælpe - for holder ikke til dette natte helvede og er bare slet ikke glad mor i øjeblikket, hvilket gør mig rigtig trist og ked af det. Elsker min dreng men ingen af os er udhvilet i øjeblikket.
Hilsen
Louie's trætte og fortvivlede mor.