Uholdbar situation både med og uden lur

30. maj 2014

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Uholdbar situation både med og uden lur

Kære Helen

Her kommer lige et spørgsmål til :-)

Min datter har siden hun var omkring to år varieret mellem at tage lur og ikke tage lur. Nogle dage kunne hun simpelthen ikke falde i søvn midt på dagen, og hun er så til gengæld blevet puttet lidt tidligere om aftenen end det sædvanlige kl 20. Hun var glad hele dagen og blev bare træt tidligere.
De dage hun tog lur, bad vi vuggestuen om at vække hende senest kl 14, da hun ellers blev helt umulig at putte om aftenen.

Nu er vi så kommet til et punkt, hvor ingen af delene fungerer længere.
Hvis hun ikke får sin lur, bliver hun eftermiddags- og aftengnaven og pirrelig, og tandbørstning og vaskning er næsten umuligt at gennemføre. ...

Annonce

... Aftenen ender i en halv til en hel times gråd, inden hun falder i søvn kl 20.

De fleste dage sover hun derfor lur nu, men selv den almindelige lur fra kl 12 (dvs ikke en sen eftermiddagslur) resulterer i, at hun er overfrisk om aftenen og først sover 21.30-22.

Umiddelbart trives hun fint med det, men det gør min mand og jeg ikke :-(
Det betyder at vi intet tid får for os selv eller som par. Og det kan vi ikke holde til.

Vi vågner alle omkring kl 7, så jeg tænker også at hun da ikke får nok søvn så. Hun kan også sagtens sove længere, hvis hun får lov. Og vuggestuen fortæller, at hun er meget svær at vække kl 14.

Åh, jeg ville ønske vi bare kunne følge hendes rytme.
Nogle gode råd? :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

28. januar 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

2.5 årig dreng skubber, slår og river i hår

Hej Helen, Vi har før draget god nytte af dine svar, så vi forsøger os igen....

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor