Brev:
Uholdbar situation både med og uden lur
30. maj 2014
Alder:
2 år, 8 mdr.
Uholdbar situation både med og uden lur
Kære Helen
Her kommer lige et spørgsmål til :-)
Min datter har siden hun var omkring to år varieret mellem at tage lur og ikke tage lur. Nogle dage kunne hun simpelthen ikke falde i søvn midt på dagen, og hun er så til gengæld blevet puttet lidt tidligere om aftenen end det sædvanlige kl 20. Hun var glad hele dagen og blev bare træt tidligere.
De dage hun tog lur, bad vi vuggestuen om at vække hende senest kl 14, da hun ellers blev helt umulig at putte om aftenen.
Nu er vi så kommet til et punkt, hvor ingen af delene fungerer længere.
Hvis hun ikke får sin lur, bliver hun eftermiddags- og aftengnaven og pirrelig, og tandbørstning og vaskning er næsten umuligt at gennemføre. Aftenen ender i en halv til en hel times gråd, inden hun falder i søvn kl 20.
De fleste dage sover hun derfor lur nu, men selv den almindelige lur fra kl 12 (dvs ikke en sen eftermiddagslur) resulterer i, at hun er overfrisk om aftenen og først sover 21.30-22.
Umiddelbart trives hun fint med det, men det gør min mand og jeg ikke :-(
Det betyder at vi intet tid får for os selv eller som par. Og det kan vi ikke holde til.
Vi vågner alle omkring kl 7, så jeg tænker også at hun da ikke får nok søvn så. Hun kan også sagtens sove længere, hvis hun får lov. Og vuggestuen fortæller, at hun er meget svær at vække kl 14.
Åh, jeg ville ønske vi bare kunne følge hendes rytme.
Nogle gode råd? :-)