Skriger om natten

21. maj 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Skriger om natten

Hej Helen :)

Det er længe siden sidst, jeg har haft brug for dine gode råd! Men nu har jeg virkelig brug for et.

Min søn er nu 6,5 mdr. Det går rigtig godt med ham, han stortrives! Kristian er en meget glad og smilende dreng, er meget aktiv. Vi er jo i denne alder ligeledes godt igang med mad, og det er en ren succes.

Jeg er efterhånden ved at have en god slat af dine fantastiske bøger, bla. børn og mad. Her prøver jeg så godt, som det nu er muligt i den virkelige verden, at følge den plan, du har for et barn på 6 mdr.

Vores dagsrytme ser således ud: Tidspunkterne varierer lidt, da K sover som vinden blæser om dagen;0)

Ml kl 4-6: Ammes

Ml. Kl 7-8 havregrød, mælk af kop

Ml. Kl 8-9.30 ammes og kommer herefter ud til første lur.

Ml kl 11-12 fuldkornsgrød/øllebrød, vand af kop

Ml kl 12.30-13.30 ammes og puttes til middagslur

Ml. Kl 14.30-16 får lidt A38 med frugtmos og ammes. Puttes evt til sidste lur.

Ml kl 17.30-18.00 kartoffel/grønsagsmos med kød og sauce. Mælk af kop.

Ml kl 19.00-19.30 får flaske i seng med 135-165 ml mme.

Ml kl 22-23 ammes.

Han spiser rigtig godt, og drikker også virkelig godt af kop. Hans bleer er nærmest mere våde og tunge nu, end da jeg ammede ham fuldt ud. Alt i alt tænker jeg jo, at han får nok at spise og drikke.
MEN, hvis han f. Eks vågner mere end de ...

Annonce

... gange han burde ammes om natten, så skriger han i et væk! Virkelig skriger, og ligesom man tror han er ovre det, ja så gasser han op igen!

Jeg ved han ikke er syg, han har aff. hver dag, osv.

Bl.a. i nat vågnede han 22.20, her ammede jeg ham. Så vågnede han kl 2, Her ammede jeg ham. Igen kl 4 vågnede han. Og her bad jeg min mand give ham sutten. Men ligesom man træder ind til ham og giver ham sutten og tysser roligt, så begynder han at skrige. Og det fortsætter, som om vi har mishandlet ham:( Jeg overgav mig, og gik ind og ammede ham. Ikke fordi jeg synes han virkede vildt sulten. Herefter faldt han i søvn (ca 4.30) og vågnede først 7.30 og fik først havregrød kl 8. Her brokker han sig jo ikke og skriger over at der faktisk er gået 4 timer.

Han er forholdsvis nem at putte til natten og falder selv i søvn. Vågner han eks. efter 2 timer, kan man godt give ham sutten, han grynter måske lidt eller græder lidt, men intet som det om natten. Vi har en flaske med vand ved hans seng, min mand kan tilbyde ham lidt af. Når den kommer i munden, stopper skrigeriet. Men når den fjernes starter han forfra. Han skriger aldrig om dagen.

Hvad tænker du, skal min mand fortsat trøste ham til han stopper, eller tænker du han er sulten, eller tænker du tryghed? Og hvad tænker du vi skal gøre???

Glæder mig til svar!

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder