Brev:
Skriger om natten
21. maj 2014
Alder:
6 mdr.
Skriger om natten
Hej Helen :)
Det er længe siden sidst, jeg har haft brug for dine gode råd! Men nu har jeg virkelig brug for et.
Min søn er nu 6,5 mdr. Det går rigtig godt med ham, han stortrives! Kristian er en meget glad og smilende dreng, er meget aktiv. Vi er jo i denne alder ligeledes godt igang med mad, og det er en ren succes.
Jeg er efterhånden ved at have en god slat af dine fantastiske bøger, bla. børn og mad. Her prøver jeg så godt, som det nu er muligt i den virkelige verden, at følge den plan, du har for et barn på 6 mdr.
Vores dagsrytme ser således ud: Tidspunkterne varierer lidt, da K sover som vinden blæser om dagen;0)
Ml kl 4-6: Ammes
Ml. Kl 7-8 havregrød, mælk af kop
Ml. Kl 8-9.30 ammes og kommer herefter ud til første lur.
Ml kl 11-12 fuldkornsgrød/øllebrød, vand af kop
Ml kl 12.30-13.30 ammes og puttes til middagslur
Ml. Kl 14.30-16 får lidt A38 med frugtmos og ammes. Puttes evt til sidste lur.
Ml kl 17.30-18.00 kartoffel/grønsagsmos med kød og sauce. Mælk af kop.
Ml kl 19.00-19.30 får flaske i seng med 135-165 ml mme.
Ml kl 22-23 ammes.
Han spiser rigtig godt, og drikker også virkelig godt af kop. Hans bleer er nærmest mere våde og tunge nu, end da jeg ammede ham fuldt ud. Alt i alt tænker jeg jo, at han får nok at spise og drikke.
MEN, hvis han f. Eks vågner mere end de gange han burde ammes om natten, så skriger han i et væk! Virkelig skriger, og ligesom man tror han er ovre det, ja så gasser han op igen!
Jeg ved han ikke er syg, han har aff. hver dag, osv.
Bl.a. i nat vågnede han 22.20, her ammede jeg ham. Så vågnede han kl 2, Her ammede jeg ham. Igen kl 4 vågnede han. Og her bad jeg min mand give ham sutten. Men ligesom man træder ind til ham og giver ham sutten og tysser roligt, så begynder han at skrige. Og det fortsætter, som om vi har mishandlet ham:( Jeg overgav mig, og gik ind og ammede ham. Ikke fordi jeg synes han virkede vildt sulten. Herefter faldt han i søvn (ca 4.30) og vågnede først 7.30 og fik først havregrød kl 8. Her brokker han sig jo ikke og skriger over at der faktisk er gået 4 timer.
Han er forholdsvis nem at putte til natten og falder selv i søvn. Vågner han eks. efter 2 timer, kan man godt give ham sutten, han grynter måske lidt eller græder lidt, men intet som det om natten. Vi har en flaske med vand ved hans seng, min mand kan tilbyde ham lidt af. Når den kommer i munden, stopper skrigeriet. Men når den fjernes starter han forfra. Han skriger aldrig om dagen.
Hvad tænker du, skal min mand fortsat trøste ham til han stopper, eller tænker du han er sulten, eller tænker du tryghed? Og hvad tænker du vi skal gøre???
Glæder mig til svar!
Med venlig hilsen
Rikke