Udfasning af amning om natten

20. maj 2014

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udfasning af amning om natten

Hej Helen.

Min søn på snart 7 md. spiser 3 gode måltider om dagen plus lidt frugt, og jeg synes han er begyndt at vise tegn til at kunne springe en amning over om natten.

Han bliver typisk lagt mellem 20 og 21 og vågner så ved kl. 24/01 tiden og bliver ammet. Jeg har prøvet nogle gange at lægge ham uden amning når han så vågner om natten, og en del gange er kl. blevet 5/6 før han virker sulten igen. Flere gange har han ikke engang virket sulten der, men jeg har så givet ham alligevel.

Mit spørgsmål er; hvordan griber man det helt praktisk an når man gerne vil springe amningen om natten over.

Vores dag er pt således;

Vågner ved 8 tiden
Morgenmad ved 9 tiden(grød)
puttes til lur med amning ved 10 tiden og sover gerne ...

Annonce

... halvanden time her.
Frokost ved 12 tiden(øllebrød eller grøntsagsmos)
Puttes til lur med amning ved 14/15 tiden og sover en time
Eftermiddagsfrugt
Nogen gange en powernap, men har stoppet med at amme ham inden den sidste lur.
Aftensmad ved 18 tiden(grøntsagsmos)
Puttes med amning ved 20/21 tiden
Ammes ved 24/01 tiden
Ammes igen typisk ved 4/5/6 tiden.

Så jeg forestiller mig at jeg langsom strækker amningen om natten til at være senere og senere, men så kommer den jo til sidst ret tæt på morgenmaden, så hvornår stopper man den morgenamning synes du? Og så er vi jo pludselig nede på kun 4 amninger?

Nogle dage spiser han bare ikke nok om dagen og er derfor sulten om natten, og så ammer jeg ham bare.

På forhånd mange tak for råd :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder