Brev:
Udfasning af amning om natten
20. maj 2014
Alder:
7 mdr.
Udfasning af amning om natten
Hej Helen.
Min søn på snart 7 md. spiser 3 gode måltider om dagen plus lidt frugt, og jeg synes han er begyndt at vise tegn til at kunne springe en amning over om natten.
Han bliver typisk lagt mellem 20 og 21 og vågner så ved kl. 24/01 tiden og bliver ammet. Jeg har prøvet nogle gange at lægge ham uden amning når han så vågner om natten, og en del gange er kl. blevet 5/6 før han virker sulten igen. Flere gange har han ikke engang virket sulten der, men jeg har så givet ham alligevel.
Mit spørgsmål er; hvordan griber man det helt praktisk an når man gerne vil springe amningen om natten over.
Vores dag er pt således;
Vågner ved 8 tiden
Morgenmad ved 9 tiden(grød)
puttes til lur med amning ved 10 tiden og sover gerne halvanden time her.
Frokost ved 12 tiden(øllebrød eller grøntsagsmos)
Puttes til lur med amning ved 14/15 tiden og sover en time
Eftermiddagsfrugt
Nogen gange en powernap, men har stoppet med at amme ham inden den sidste lur.
Aftensmad ved 18 tiden(grøntsagsmos)
Puttes med amning ved 20/21 tiden
Ammes ved 24/01 tiden
Ammes igen typisk ved 4/5/6 tiden.
Så jeg forestiller mig at jeg langsom strækker amningen om natten til at være senere og senere, men så kommer den jo til sidst ret tæt på morgenmaden, så hvornår stopper man den morgenamning synes du? Og så er vi jo pludselig nede på kun 4 amninger?
Nogle dage spiser han bare ikke nok om dagen og er derfor sulten om natten, og så ammer jeg ham bare.
På forhånd mange tak for råd :)