Dagpleje start

19. maj 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Dagpleje start

Hej Helen.

Lige et ekstra spørgsmål.

Vores datter på 9 ½ er så småt startet i DP. Hun har haft hendes 3 første dage. Hun har endnu ikke sovet omme ved hende, men spist og leget. Både med og uden mig. Indtil videre er det gået uden problemer. Jeg har alle dage afleveret hende efter formiddagsluren ca. omkring 9.45-10.15.

Vores dagplejemor kunne godt tænke sig vi kom med hende tidligere. Jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne putte vores datter før end jeg gør nu. Hun vågner hver morgen mellem 5.30 – 6.15. (jeg vækker hende altid senest 6.15 hvis ikke hun er vågnet af sig selv.) Det føler jeg at jeg er nødt til for ellers får jeg hende aldrig til at sove tidlig. Nu puttes hun som regel mellem 8-9. Hun forslog mig vi ...

Annonce

... kunne vække hende tidligere af luren. Jeg har det virkelig svært med det for får første gang har vores datter lært at sove om dagen. Ca. 1.time og 15 min. X 2 dagligt. Er faktisk frisk når hun vågner (hvilket hun sjældent var før i tiden.) Vi går også stadig med hende i barnevognen når hun skal sove og det tager stadig lidt tid at få hende lullet i søvn.
Fremover er det selvfølgelig meningen at vores datter skal afleveres inden kl. 9 og at hun skal putte hende til formiddagslur. Hun ser helst de sover formiddagslur så tidlig som muligt, så de kan nå aktiviteter osv.

Det skal siges vores dagplejemor er rigtig sød og det virker som et sted vores datter vil trives.

Håber du vil dele dine tanker med os.

Med venlig hilsen
Mor og Far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger