Brev:
Dagpleje start
19. maj 2014
Alder:
9 mdr.
Dagpleje start
Hej Helen.
Lige et ekstra spørgsmål.
Vores datter på 9 ½ er så småt startet i DP. Hun har haft hendes 3 første dage. Hun har endnu ikke sovet omme ved hende, men spist og leget. Både med og uden mig. Indtil videre er det gået uden problemer. Jeg har alle dage afleveret hende efter formiddagsluren ca. omkring 9.45-10.15.
Vores dagplejemor kunne godt tænke sig vi kom med hende tidligere. Jeg kan slet ikke se, hvordan jeg skal kunne putte vores datter før end jeg gør nu. Hun vågner hver morgen mellem 5.30 – 6.15. (jeg vækker hende altid senest 6.15 hvis ikke hun er vågnet af sig selv.) Det føler jeg at jeg er nødt til for ellers får jeg hende aldrig til at sove tidlig. Nu puttes hun som regel mellem 8-9. Hun forslog mig vi kunne vække hende tidligere af luren. Jeg har det virkelig svært med det for får første gang har vores datter lært at sove om dagen. Ca. 1.time og 15 min. X 2 dagligt. Er faktisk frisk når hun vågner (hvilket hun sjældent var før i tiden.) Vi går også stadig med hende i barnevognen når hun skal sove og det tager stadig lidt tid at få hende lullet i søvn.
Fremover er det selvfølgelig meningen at vores datter skal afleveres inden kl. 9 og at hun skal putte hende til formiddagslur. Hun ser helst de sover formiddagslur så tidlig som muligt, så de kan nå aktiviteter osv.
Det skal siges vores dagplejemor er rigtig sød og det virker som et sted vores datter vil trives.
Håber du vil dele dine tanker med os.
Med venlig hilsen
Mor og Far