9½ måned og aften putning

19. maj 2014

Kategori:
Alder:
9 mdr.

9½ måned og aften putning

Hej Helen

Så må vi vende tilbage med et lille spørgsmål angående putning af vores datter. Vores datter er nu godt og vel 9½ måned og er rigtig begyndt at vise lyst til at rejse sig op ved ting.

Dette har så også resulteret i at hun som nok så mange andre små vender sig i sengen og rejser sig op hele tiden når vi har lagt hende. Vi er så lidt i tvivl om hvilken metode vi skal bruge for at lærer hende at hun skal sove. Vi ved hun er træt for hun gnider sig i øjnene og gaber, men hun bliver stadig ...

Annonce

... ved med at vende sig.
Skal vi ligge hende ned og sige godnat også forlade rummet til hun brokker sig, også fortsætte med det indtil hun sover?

Vi har også prøvet at være ved hende hele tiden hvor vi ligger hende om på ryggen med det samme indtil hun bliver så træt af det og falder i søvn? Vi er bare i tvivl om det er en forkert måde at gøre det på, hun bliver ikke ked af det overhoved (Vi vender hende mellem 40-50 gange). Denne metode har vist sig at være hurtigere.

Med venlig hilsen
Mor og Far :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far