Putning af min søn

18. maj 2014

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Putning af min søn

Kære Helen

Jeg har et problem vedr. putning af min søn på 19 mdr.

Vi har i en lang periode været nødt til at sidde hos ham til han sov, fordi han virkede utryg efter vi var flyttet og han havde skiftet DP. Det var så småt begyndt at gå bedre. Men så kom sommertid og derefter en halsbetændelse, som har sat os tilbage til start, føler jeg. I nogle uger har det taget ca. 2-2,5 time at putte ham. Vi er bare i rummet hos ham, har ingen interaktion med ham. Men hvis vi går, både står han op og græder inden vi har nået døren - så højt, hjerteskærende og længe, at vi kun kan gå ind igen og trøste ham. Oveni det smider han også sin sut ud over kanten, sådan ret demonstrativt og bevidst. Og så græder han hvis han ikke får den igen. Men får han den, smider han den med det samme ud af sengen og skriger videre.
I løbet af dagen både sover han fint og spiser flot.

Hans døgnrytme ser således ud:
6.45: Op
Er i ...

Annonce

... dagpleje mellem 7.30 og 16
12.00-14.30/15.00: Middagslur
18.50: Puttes til natten, men sover ofte først kl. Ca. 21/21.30

Har du en rutine/et konkret råd til hvad vi kan prøve?
Jeg synes vi har prøvet alt - ved godt at han har brug for en fast rutine. Men hver gang vi har besluttet os for at fuldføre, bukker vi under fordi vi ikke kan bære at høre ham så ulykkelig.

Det skal lige siges at før vi flyttede (da han var 14,5 måned) havde han siden han var 5 mdr. sovet på eget værelse uden problemer med putningen. Vi kunne bare lægge ham og gå ud af værelset, hvorefter han selv faldt ret hurtigt i søvn. Og han vågnede sjældent om natten. Nu vågner han flere gange om natten og er enormt svær at trøste og lægge igen.

Jeg føler ikke vi har haft en aften sammen (os forældre) i snart et halvt år, fordi de går med at putte drengen. Jeg føler mig rådvild og håber meget, at du kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"