Jeg kan ikke få sovetider til at passe

15. maj 2014

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Jeg kan ikke få sovetider til at passe

Hej Helen

Ja som overskriften lyder, så er jeg ved at blive vanvittig over sove problemer. Det er nu sådan, at jeg selv vågner tidligt, fordi jeg simpelhen ligger og gruer for en ny dag.

Vi er stadig i udlandet og nu bliver det jo lyst kl ca 4.30, men vi har mørklægning.

Jeg syntes bare intet jeg prøver fungerer og jeg har ofte en træt dreng der virker sur og ked af det og det tror jeg bare slet ikke han i virkeligheden er. Tror han er meget social og han knuselsker at aflevere søster i børnehave. Han har selv fået en plads der fra 29. Juni (så er han præcis 13 mdr), men tror faktisk han ville ha så godt af at starte nu. Han keder sig.

Han vågner kl ca 6 (plus/minus) men får først morgenmad 7.30 (det går udemærket). Virker faktisk også hurtig sur og tvær, og pyller allerede ved morgenrutiner.

Vi SKAL kører søster afsted kl 8 (hjemme ca 8.45) og vi SKAL hente hende kl 14 (hjemme ca 14.45). Jeg har ikke altid min mand hjemme og derfor skal han jo med.

To lurer: det har været hat og briller. Har måtte give ham en flaske i barnevogn/seng for at få ham til at sove. Efterhånden faldte han først i søvn kl 10, sov så gerne 1 1/2 time. Når han vågner virker han hurtig træt. De gange han har sovet 2+ timer virker han bedre tilpas i længere tid. Min konklusion, han har brug for lang ...

Annonce

... sammenhængende søvn.

De dage han så sover formiddagslur på 1 1/2 time eller mere, kan jeg ikke få ham til at sove om eftermiddagen. Måske kl 16.30, hvor han er sååå træt og pyller, men den går jo ikke. Så er han vågen fra før middag og til han dejser om kl 18.30. Det er jo ikke holdtbar. Få gange er han faldt i søvn i bilen ned og hente søster, men hvad så med weekender osv. Og når han bare sover 45-1 time er han hurtig sur igen.

En lur: har nu prøvet en uge med en lur, fordi jeg desperat vil have at han skal sove godt men at det skal passe til resten af familiens skema. Han er faldet i søvn ved bil kørsel de sidste dage, men vågner også tidligere og tidligere (for 2 uger siden var den 6.30-7). Jeg trækker ham til kl 11, frokost og derefter puttes. Han har de fleste dage sovet 2+ timer. Men han er jo stadig pyller og træt ved 16.30 tiden og når jeg er alene med to børn, så bliver jeg helt hængt.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre??? Ved godt hvordan det korrekt kunne se ud med lille formiddagslur og lang middagslur til fx kl 15, men jeg har jo ikke mulighed og jeg er så bange for at jeg ødelægger min lille mand, for i min verden virker han altid sur og træt (det er en overdrivelse), men jeg skal jo altid tænke tænke tænke når det kommer til søvn. Er der mon noget jeg kan gøre???

Mange hilsner
Mor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.