Uroligt barn

12. maj 2014

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Uroligt barn

Hej Helen,

Villum er nu lidt over 8 måneder og har de sidste 14 dage ændret søvnmønster totalt.

Han har fra ca 6 måneder sovet fra ca 18.30-4/5 uden mad og herefter videre til 6.30. Han har virket veludhvilet og rigtig godt tilpas. MEN så havde han 3 dage med over 40 i feber hvor jeg gav ham bryst så meget han ønskede da det var det eneste han ville have og jeg jo ville han skulle få nok væske. Nu er han et mareridt!

Han bliver puttet ca 19 men efter en time starter showet og han er dybt ulykkelig. Han skriger og sparker og er ikke til at ro ned. Det sker at jeg får roet ham ned i mine arme men når jeg ligger ham ned begynder han at skrige med det samme. Tilspidset må jeg kapitulere og give ham bryst og så falder han i søvn igen. Sådan er han hele natten og sover max 4 timer uden at vågne. Resultatet er en træt dreng som pylrer fra det øjeblik han står op om morgenen.

Han har endnu ikke fået tænder med det føles som om første er på vej. Har dog følt det længe. Hvor længe tager de om at komme op og hvor ...

Annonce

... længe generer de barnet?
Han er ikke begyndt at kravle endnu og kæmper lidt. Han blev behandlet for hoftedysplasi fra 1-4 måneder og puden har nok forsinket ham en smule. Han er dog begyndt at komme sig fint bagover på glat gulv samt at strække arme helt op og få maven og numsen en smule med.

Har du nogle gode råd/indspil? Vi går og håber at dette bare er en overgang og at det snart stopper. Han dags rytme er således:

6: står op og får havregrød og vand
8.30: frugt og vand
9-11: lur
11.30: frokost. Ikke så begejstret for brød men prøver hver dag. Grøntsagsmos
13: ammes. Har bare mælk i højre så dette får han. Vil ikke tage flaske
13.15-14.30/15: lur
15: grød og frugt og vand
17: aftensmad. Vil ikke have vores mad og foretrækker enkel grønsagsmos/ mad fra glas
18.30: tilbydes grød men vil sjældent have. Er træt
19: ammes fra højre. Falder ofte i søvn ved brystet. Dette gjorde han ikke da han sov 3 gange om dagen og nætterne også var bedre.
20,22,2,4,6: skriger

HJÆLP!!!

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor