Op om natten

12. maj 2014

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Op om natten

Kære Helen

Jeg beklager på forhånd mine fejl på dansk da min modersmål er tysk men jeg håber du kan forstår mig alligevel.

Vores problem er følgende:

Vi har en søn R på snart 21 måneder (han er født den 4/9/2012) og har mange forskellige problemer med sine sove vaner.
For de første var det i de sidste par uge meget svært ved at få ham til at fælde i søvn om aften men efter vi har købt og læst din bog (børn og søvn) gik det meget bedre og nu går han nærmest selv i seng igen. Vi har (det tror vi) en go putteritual med mælk, børste tænder, hygge, læse to bøger han vælge og en fast historie og så en sang imens han gå i seng og læge sig ned.

Men nu vores problem: han sove måske en sovecyklus og så er det meget svært hvis ikke umulig at få ham til at sove igen. Sidste nat f.eks. vågner han op og min kæreste forsøger at få ham til at fælde i søvn igen men det vil han ikke og beslutter sig at gå i fars seng. Så han går i vores gæsteværelse hvor han sove i øjeblik. Grund for det er at vi har en lille datter på 4 måneder som sover i vores værelse og vi besluttede før hun blev født at min kæreste skal sove i den anden værelse for at få nok sovn, da han har en krævende job.

Men tilbage til sidste nat. Så den lille dreng gik frem og tilbage fra fars seng til egen seng og det var bare ikke mulig at få ham for det første at lægge sig ned og bliver rolig men også at få ham til at sove igen. Den episode gik mindst 2 time. Så bege ...

Annonce

... to var meget træt om morgen da de vågnede op kl. 7.00.

Før vores datter blev født har vi haft nogle enkelte natter hvor R kunne sove gennem hele natten. Men nu er det hver eneste nat han vågne op, græde, er svært ved at berolige og er enten op i flere timer, eller min kæreste tag ham i sin seng i gæsteværelse og de to sove sammen indtil næste morgen. Nogle gange sove min kæreste også i R´s seng, men da det er en børnemadrassen er det bare ikke særlig hyggelig.

Derfor vil vi gerne spørg hvad du vil anbefale at vi skal gør midt om natten når R vågner op? Vi ved at han har brug for tryghed (især siden sin søster blev født, fordi jeg bruger jo meget tid med hende) og derfor kramme vi også meget og hygge os før han skal i seng med ham. Men det er bare svært om natten, fordi vi er bare begge to så træt. For mig er det da jeg er op to gange for at amme den lille pige og min kæreste prøve alt for at få nok søvn, selvom han er på nattevagt med R siden Januar.

Vi glæde os til at høre fra dig og håber virkelig vi kan finde en løsning som fungere for alle. Jeg vil bare at R få nok søvn, fordi jeg tror han få det nemlig ikke. Han sover en lur om dagen hvor han sove i to time (fra 11/12 til 13/14 og vi vække ham altid op efter to time, da vi vil ikke at han sove mere om dagen, da det bliver ellers meget svært at putte ham om aften. – i vuggestuen gør de det sammen)

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
R´s mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi